فیلم | استناد دبیرکل سازمان ملل به آیه‌ای از قرآن در کنفرانس پناهجویان  
کد خبر: 3879581
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

فیلم | استناد دبیرکل سازمان ملل به آیه‌ای از قرآن در کنفرانس پناهجویان  

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در کنفرانس بررسی اوضاع پناهجویان افغانی در پایتخت پاکستان، به ترجمه انگلیسی آیه‌ای از قرآن اشاره کرد و شگفتی حضار را برانگیخت.

اشاره دبیرکل سازمان ملل به شاهد قرآنی در کنفرانس پناهجویان 

به گزارش ایکنا به نقل از «صدی البلد»، شرکت‌کنندگان در کنفرانسی با عنوان پناهجویان در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، از استناد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، به آیه‌ای از قرآن شگفت‌زده شدند.
 
گوترش در سخنانی خود به ترجمه انگلیسی آیه ششم سوره مبارکه توبه اشاره کرد. آنجا که خداوند متعال می‌فرماید: «وَإِنْ أَحَدٌ مِنَ الْمُشْرِكِينَ اسْتَجَارَكَ فَأَجِرْهُ حَتَّى يَسْمَعَ كَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْلَمُونَ؛ و اگر يكى از مشركان از تو پناه خواست پناهش ده تا كلام خدا را بشنود. سپس او را به مكان امنش برسان، چرا كه آنان قومى نادان‌اند.»
 
وی در توضیح این آیه اظهار کرد: این آیه نمونه‌ای از تسامح درباره پناهندگان است و صدها سال پیش از توافقنامه سازمان ملل، در خصوص وضعیت پناهندگان در سال 1951، نازل شد.
 
گوترش درباره پناهجویان افغان نیز گفت: لازم است در افغانستان صلح رخ دهد تا پناهجویان افغان بتوانند به کشورشان بازگردند. پاکستان حدود 20 سال است که بیشترین تعداد پناهندگان در سراسر جهان را پذیرفته است.
 
براساس آمارهای سازمان ملل، تاکنون 1.7 میلیون پناهجوی افغانی در پاکستان و یک میلیون پناهجوی دیگر در ایران به ثبت رسیده‌اند.
 
یادآور می‌شود، کنفرانس بین‌المللی با موضوع پناهجویان افغانستان به میزبانی دولت پاکستان و با حضور بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران دوشنبه، 28 بهمن‌ماه، در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، آغاز به کار کرد.
انتهای پیام
captcha