اجرای طرح ملی «نهضت قرآن کریم» در الجزایر
کد خبر: 3880122
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

اجرای طرح ملی «نهضت قرآن کریم» در الجزایر

طرح ملی «نهضت قرآن کریم» داوطلبانه از سوی گروهی از جوانان الجزایری برای آموزش حفظ، تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم اجرا خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از «الجزیره»،‌ هدف از اجرای طرح ملی «نهضت قرآن کریم»، تربیت نسلی حافظ قرآن همراه با یادگیری احکام، فهم و عمل به آیات قرآن است و تلاش می‌شود که یک مؤسسه ملی برای آموزش قرآن تأسیس شود و چند مرکز تحقیقاتی قرآنی و آموزشگاه‌های حفظ فشرده قرآن به علاوه مراکز آموزش قرائت و تدبر در آیات قرآن زیرمجموعه این مؤسسه فعالیت داشته باشند.

این طرح در نظر دارد با برگزاری اردوها و دوره‌های آموزش قرآن و تأسیس یک مرکز تخصصی تحقیقاتی و همچنین تأسیس 6 مرکز آموزشی منطقه‌ای و شعبه‌های آنها در 48 ایالت الجزایر طی 10 سال آینده 15 هزار حافظ قرآن تربیت کند.

بر اساس این طرح، برنامه‌های آموزشی در اردوهای محلی و ملی برای حفظ فشرده قرآن کریم، طی ایام تعطیلات دانشگاهی اجرا می‌شود و هر اردوگاه 10 روز در ایام تعطیلات زمستانی و بهاری و 12 روز در ایام تعطیلات تابستان به آموزش حفظ قرآن می‌پردازد. دوره‌های آموزش احکام قرائت و دریافت اجازه‌نامه قرائت قرآن و تفسیر و علوم قرآنی نیز برگزار می‌شود.

«ابراهیم لعموری»، مدیر طرح ملی «نهضت قرآن کریم»، درباره این طرح گفت: در حال حاضر در همه ایالت‌های الجزایر شعبه‌هایی برای اجرای این طرح تأسیس شده است و برنامه‌ریزی می‌شود که همه حافظان قرآن کریم بتوانند اجازه‌نامه قرائت قرآن بگیرند و به عنوان مدرس قرآن کریم فعالیت کنند.

انتهای پیام
captcha