حشدالشعبی عراق جانشین «شهید المهندس» را معرفی کرد
کد خبر: 3880227
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

حشدالشعبی عراق جانشین «شهید المهندس» را معرفی کرد

سازمان حشدالشعبی(بسیج مردمی) عراق، «ابوفدک المحمداوی»، را به عنوان نائب رئیس جدید این سازمان و جانشین شهید ابومهدی المهندس معرفی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز» عراق، سازمان حشدالشعبی عراق دیروز، اول اسفندماه، پس از برگزاری نشستی برای تعیین جانشین شهید ابومهدی المهندس، با انتخاب «ابوفدک المحمداوی» به عنوان نائب رئیس جدید این سازمان موافقت کرد.

«ابوعلی البصری»، از اعضای ارشد حشدالشعبی عراق در این باره گفت: این سازمان دیروز نشستی را به منظور انتخاب نائب رئیس جدید این سازمان به جای شهید ابومهدی المهندس برگزار کرد که در آن نهایتا با جانشینی «ابوفدک المحمداوی» موافقت شد.

وی افزود: پس از موافقت حشدالشعبی با انتخاب ابوفدک به عنوان جانشین ابومهدی المهندس، قرار است تا دو روز آینده فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز موافقت خود را در این خصوص اعلام کند.

ابومهدی المهندس، نائب رئیس حشدالشعبی عراق در حمله سیزدهم دی‌ماه سال جاری آمریکا به کاروان حشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد به همراه سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر همرزمانشان به شهادت رسید.

در همین حال، شبکه خبری «المیادین» ابوفدک را «عبدالعزیز المحمداوی»، از فرماندهان گردان‌های حزب‌الله عراق و یکی از مهم‌ترین فرماندهان حشدالشعبی معرفی کرده که در رویارویی با داعش و شکست آن نیز نقش شاخصی ایفا کرده است.

پایگاه خبری «الاخباریه» عراق نیز در همین راستاگزارش داد که ابوفدک با نام واقعی عبدالعزیز المحمداوی، از افراد نزدیک به سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه مسائل و رویدادهای مربوط به عراق بوده و مرد شماره یک گردان‌های حزب‌الله به شمار می‌آید و پیشتر نیز از اعضای سازمان بدر به رهبری «هادی العامری» بوده است.

انتهای پیام
captcha