آغاز کاهش یک هفته‌ای خشونت‌ها میان دولت افغانستان و طالبان
کد خبر: 3880295
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

آغاز کاهش یک هفته‌ای خشونت‌ها میان دولت افغانستان و طالبان

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان خبر داد که از ساعت 24 امشب، کاهش یک هفته‌ای خشونت‌ها میان نیروهای امنیتی دولت این کشور و گروه طالبان اجرایی می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «صدای افغان»، جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان اظهار کرد: نیروهای امنیتی ما در این باره آمادگی‌ لازم را دارند.

در همین حال مسعود اندرابی، سرپرست وزارت کشور افغانستان نیز در نشستی با فرماندهان پلیس استان‌ها‌ گفت: آنان برای مهار حملات طالبان آمادگی دارند.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای این مرحله آمادگی کامل دارند. ما نه فقط متوجه وضعیت هستیم، بلکه برای دفاع از هر وجب خاک خود آمادگی داریم. همچنین در رابطه با هر گونه توافق صلح متعهد هستیم.

در همین حال یک منبع طالبان گفت: در زمان کاهش خشونت‌ها عملیات‌های شبانه و حملات هوایی نظامیان افغانستان متوقف می‌شود؛ در مقابل طالبان هم حملات بزرگ انجام نمی‌دهند.

با این توافق پیش‌بینی می‌شود که در هفته آینده خشونت‌ها و حملات طالبان تا 80 درصد کاهش ‌یابد.

در حال حاضر حملات طالبان به طور متوسط به 75 مورد در روز می‌رسد، ولی این تعداد تا 15 مورد کاهش می‌یابد.

یادآور می‌شود، با آغاز تاریخ کاهش خشونت‌ها، گروه طالبان به هیچ شهری حمله نمی‌کند و هیچ مرکز نظامی آمریکا را هدف قرار نمی‌‌دهد.

همچنین با آغاز این موضوع، نیروهای امنیتی افغانستان و آمریکا به طالبان حمله نمی‌کنند، ولی در صورت حمله طالبان، نیروهای امنیتی دفاع می‌کنند و نیروهای آمریکایی نقش حمایتی را ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha