هیچ مشکلی در زیرساخت‌های ارتباطی در فرآیند انتخابات وجود ندارد
کد خبر: 3880416
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات یزد اعلام کرد؛

هیچ مشکلی در زیرساخت‌های ارتباطی در فرآیند انتخابات وجود ندارد

محمدحسین زارع با اشاره به اینکه در فرآیند انتخابات هیچ گونه مشکلی در زیرساخت‌های ارتباطی استان نداشته‌ایم گفت: زیرساخت‌های ارتباطی در استان بدون هیچ‌گونه اختلالی مشغول فعالیت هستند.

هیچ مشکلی در زیرساخت‌های ارتباطی در فرآیند انتخابات وجود نداردبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین زارع، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد در جمع خبرنگاران مستقر در اتاق خبر استانداری یزد اظهار کرد: در این دوره بخشی از فرآیندها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی فرآیند اول را با آغاز رای گیری دانست و گفت: در دقایق اولیه صبح و شروع انتخابات راس ساعت 8 صبح در کلیه شعب، صورتجلسه آغاز رای گیری از طریق ترمینال احراز هویت از محل شعبه به ستاد انتخابات ارسال شد.

زارع استعلام احراز هویت رای دهندگان را دومین فرآیند دانست و افزود: فرد با مراجعه برای رای دادن و ارائه کد ملی و سریال شناسنامه از طریق سامانه از پایگاه ثبت احوال کشور استعلام و در صورتی که شعبه دیگری رای نداده باشد و شناسنامه آن مربوط به افراد فوت شده و یا دارای سن اخذ رای، با تایید سامانه کد استعلام صادر می‌شود و با داشتن آن کد امکان اخذ رای برای رای دهنده وجود دارد.

وی سومین فرایند را ثبت و ارسال صورت جلسه شمارش آرا اعلام کرد و گفت: این فرایند بعد از پایان رای و شمارش دستی آرا در شعب و انجام صورت جلسه از طریق سیستم به ستاد انتخابات انجام خواهد شد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد گفت: از مدت‌ها پیش در کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان مقدمات کار برای برگزاری باشکوه انتخابات فراهم شد و خوشبختانه زیرساخت‌های مخابراتی استان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و هم اکنون کلیه شعب استان به صورت آنلاین استعلام احراز هویت رای دهندگان را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: به استناد تبصره 6 ماده 10 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ملاک اخذ رای دهندگان احراز عدم ثبت شماره ملی رای دهنده در سامانه انتخاباتی است لذا رای دهندگان باید شناسنامه و شماره ملی را به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: هیچ مشکلی در رابطه با استعلام احراز هویت نداشتیم و در این دوره از انتخابات برای تمام شعب دستگاه‌های مخصوصی آماده و برای آنها ارسال شده است.

زارع یادآور شد: زیرساخت‌های ارتباطی استان نیز بدون هیچ اختلالی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام
captcha