مردم به شایعات مربوط به کرونا توجه نکنند
کد خبر: 3880751
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

مردم به شایعات مربوط به کرونا توجه نکنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: مردم به شایعات بی‌اساس در خصوص مشاهده بیماری کرونا در زاهدان توجه نکنند؛ مسئولان وزارت بهداشت تنها منبع معتبر برای ارائه اطلاعات آموزشی و اخبار مربوط به کرونا هستند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید‌محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: مردم به شایعات بی‌اساس در خصوص مشاهده بیماری کرونا در زاهدان توجه نکنند؛ مسئولان وزارت بهداشت تنها منبع معتبر برای ارائه اطلاعات آموزشی و اخبار مربوط به کرونا هستند.

وی بیان کرد: اخیراً کلیپی با عنوان «بستری کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان بوعلی زاهدان» در فضای مجازی منتشر شده که این کلیپ مربوط به بیمارستان بوعلی نیست و به اسم شهرهای دیگر منتشر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در استان مشاهده نشده، اظهار کرد: همانگونه که اعلام شد، چند مورد بیمار تنفسی در بیمارستان تخصصی بوعلی بستری بوده‌اند که بیماری آنان سرماخوردگی و آنفلوآنزای نوع B بود.

وی افزود: در صورت شناسایی مواردی از بیماری کرونا در هر نقطه از کشور، اطلاع‌رسانی لازم از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود و اقدامات لازم نیز توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی طبق دستورالعمل انجام خواهد شد.

هاشمی شهری بیان کرد: هموطنان به این نکته توجه داشته باشند که متخصصان و مسئولان وزارت بهداشت تنها منبع معتبر برای ارائه اطلاعات آموزشی و اخبار مربوط به کرونا هستند و این اطلاعات تنها از طریق سایت‌ها و کانال‌های رسمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و صدا و سیما منتشر می‌شود.

وی در ادامه از هوشیاری و مشارکت آگاهانه جامعه خبری و رسانه‌های جمعی در انتشار اطلاعات بهداشتی و خودمراقبتی تشکر کرد و افزود: از همه می‌خواهم تا تلاش و انرژی خود را به معرفی راه‌های پیشگیری و ترویج بهداشت فردی معطوف کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: مطمئن هستیم که با تلاش و همت شبانه‌روزی کارکنان حوزه بهداشت و درمان و با آگاهی و هوشیاری و مشارکت هموطنان کرونا را شکست خواهیم داد. بعد از آن، آنچه به سرمایه‌های اجتماعی ما افزوده خواهد شد افزایش پایبندی هموطنان به اصول بهداشت فردی، افزایش تجارب نظام سلامت در مدیریت همه‌گیری بیماری‌های تنفسی و افزایش سواد رسانه‌ای مردم خواهد بود.

انتهای پیام
captcha