برخورد جدی تعزیرات با کم‌فروشی و گران‌فروشی محصولات پیشگیری از کرونا
کد خبر: 3880989
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
مدیر سازمان تعزیرات حکومتی تهران تأکید کرد؛

برخورد جدی تعزیرات با کم‌فروشی و گران‌فروشی محصولات پیشگیری از کرونا

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی تهران تأکید کرد: اگر هر تخلفی در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی یا تقلب در کالا‌هایی نظیر ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش‌های یک‌بار مصرف و حتی اجبار به فروش این محصولات به شرط خریدن اجناس دیگر گزارش شود، بدون چشم‌پوشی و برابر قانون برخورد می‌کنیم.

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد اقدامات این سازمان در خصوص گران‌فروشی، کم‌فروشی یا احتکار ماسک، دستکش یک‌بار مصرف و برخی مواد ضدعفونی کننده از سوی افراد سودجو گفت: با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث لزوم استفاده از ماسک و دستکش یک‌بار مصرف برای پیشگیری از ابتلا شده است، با کسانی که به دنبال سودجویی و به خطر انداختن سلامت مردم باشند، بدون چشم‌پوشی و برابر قانون در اسرع وقت برخورد می‌کنیم.

وی افزود: سازمان تعزیرات از زمانی که شیوع این ویروس در کشور اعلام شد، بلافاصله ورود کرد. بر همین اساس گشت‌های مشترک تعزیرات با همراهی دانشگاه علوم پزشکی به محل عرضه کالا‌ها مانند داروخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی، اعزام و خوشبختانه وضعیت تولید این محصولات خوب ارزیابی شد و مشکلی در این حوزه نداشتیم.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید تمهیداتی در نظر گرفته شود که تولیدات مربوط به پیشگیری از کرونا، بسیار آسان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در این زمینه آماده رسیدگی و برخورد با تخلفات است و در این زمینه مبنا قیمت اعلامی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت است و چنانچه سقف قیمت براساس کیفیت کالا‌های موجود در بازار مشخص باشد، قطعاً با این تخلفات رسیدگی می‌کنیم. از کارخانه‌های تولیدی نیز درخواست داریم تا الزامات قیمت‌گذاری کالا‌ها را رعایت کنند.

اسفنانی اضافه کرد: روز‌های گذشته همکاران ما طی بازرسی‌هایی که از تعدادی داروخانه انجام دادند، حدود ۵۰ هزار عدد ماسک ساده و فیلتردار را شناسایی کردند که داروخانه‌ها یا گران‌فروشی می‌کردند یا عدم عرضه داشتند و به مردم ارائه نمی‌دادند. در کنار این ماسک‌ها مقدار قابل توجهی از مواد ضد عفونی‌کننده شناسایی شد که این مواد سریعاً در اختیار مردم قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین یک انبار بسیار قابل توجه از این موارد کشف شد. همکاران ما حدود ۵۰۰ هزار ماسک که در آنجا احتکار شده بود شناسایی و این ماسک‌ها را با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و دادسرای تهران و نیرو‌های انتظامی آماده عرضه به مردم کردند. همچنین مقدار قابل توجهی از مواد ضد عفونی کننده نیز احتکار شده بود که در اختیار مردم قرار گرفت.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر به‌ همین منوال ادامه می‌دهیم و قطعاً هر جایی، هر تخلفی در این زمینه از گران‌فروشی، کم فروشی و یا تقلب در این کالا‌ها و یا اجبار مردم به فروش به شرط خریدن اجناس دیگر گزارش شود، سریعاً رسیدگی خواهیم کرد. هرگونه تقلبی در زمینه ماسک‌ها جزء تخلفات تعزیرات بوده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد:‌ تعزیرات حکومتی آمادگی رسیدگی به گران‌فروشی ماسک و هرگونه ملزومات یکبار مصرف در پی‌ شیوع ویروس کرونا را با هماهنگی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی دارد و هموطنان عزیز می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق شماره تلفن ۱۳۵ یا سامانه T۱۳۵.IR ثبت کنند.
انتهای پیام
captcha