تعطیلی اردوهای مدارس در فلسطین اشغالی به دلیل کرونا
کد خبر: 3881275
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

تعطیلی اردوهای مدارس در فلسطین اشغالی به دلیل کرونا

مقامات محلی فلسطین اشغالی به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تمام اردوهای مدارس را از دیروز، دوشنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، شهرداری شهرک «ام الفحم» واقع در استان حیفا در فلسطین اشغالی، اعلام کرد: با توجه به انتشار ویروس کرونا به ویژه در روزهای اخیر که موجب شده است نزدیک به 180 دانش‌آموز و 10 معلم در قرنطینه نگهداری شوند، شهرداری ام الفحم و انجمن محلی اولیای دانش‌آموزان تمام اردوها و فعالیت‌های مدارس در خارج از شهر ام الفحم را برای حفظ سلامتی فرزندان، از دوشنبه، 4 اسفند تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌کند.

در بیانیه شهرداری و انجمن اولیای دانش‌آموزان شهرک ام الفحم آمده است: از همه افراد می‌خواهیم که مسئولیت خود را تا حد امکان انجام دهند و آموزش‌ها در این زمینه را پیگیری کرده و این موضوع را جدی بگیرند. همچنین شایعات را حتی به صورت شوخی و مزاح ترویج ندهند چرا که این بیماری بسیار خطرناک و غیرقابل تحمل است.

در این بیانیه تأکید شده است: این توصیه‌ها تنها از جهت احتیاط و هشدار است و تأکید می‌کنیم که شهرداری ام الفحم در تمام ساعات با وزارت بهداشت و وزارت معارف در حال ارتباط درباره انتشار این ویروس است.
 
مقامات محلی عرب در فلسطین اشغالی از جمله شهرک ام الفحم و الطیبه و طلعه، از ساکنان این شهرک‌ها خواسته‌اند تا احتیاطات لازم را برای جلوگیری از انتقال این بیماری رعایت کنند. از جمله این هشدارها عبارتند از:‌ شستن دائمی دست‌ها با آب و صابون،‌ عدم ارتباط مستقیم با افراد بیمار و مبتلایان به هرگونه بیماری تنفسی، عدم لمس چشم‌ها، بینی و دهان با دست آلوده، عدم ارتباط مستقیم با حیوانات به ویژه حیوانات غیر اهلی و دوری از مناطق مشکوک به بیماری.

یادآور می‌شود،‌ پس از آنکه چند گردشگر کره‌ای حامل ویروس کرونا به مناطق اشغالی فلسطین سفر کردند، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی صدها نفر در سرزمین‌های اشغالی را که با این گردشگران در ارتباط بودند،‌ تحت نظر قرار داده است. در همین ارتباط 180 دانش‌آموز و 10 معلم نیز قرنطینه شده‌اند.
انتهای پیام
captcha