وضعیت مؤسسات قرآنی در برخی استان‌های درگیر با ویروس جدید
کد خبر: 3881389
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

وضعیت مؤسسات قرآنی در برخی استان‌های درگیر با ویروس جدید

برخی از اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها برای مقابله با ویروس کرونا تعطیل شده، یا با تدابیر بهداشتی به صورت محدود کلاس‌ها را دایر کرده‌اند و یا از طریق ارتباطات غیر حضوری کار آموزش را ادامه می‌دهند.

رویکرد اتحادیه‌های قرآنی استانی به سمت و سوی تبلیغات کرونایی

به گزارش ایکنا؛ با توجه به انتشار ویروس کرونا در کشور، خبر از به تعلیق درآمدن فعالیت اتحادیه‌ها، تشکل‌ها، مؤسسات و خانه‌های قرآن شنیده می‌شود. با برخی از مدیران عامل اتحادیه‌های استانی در این‌باره گفت‌و‌گو داشتیم.

حسین قضاتلو، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی البرز گفت: با انتشار و مبتلا شدن برخی از هموطنان به ویروس کرونا، اتحادیه البرز طی ارسال پیام به همه مدیران مؤسسات قرآنی درخواست تعطیلی مراکز را داشت. بسیاری از جلسات قرآن، همایش و کارگاه‌های آموزشی تشکیل نشد.

امینه محمدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان غربی گفت: طی روزهای گذشته پیامکی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به منظور تعطیل شدن همه مؤسسات قرآنی استان دریافت شد و این امر صورت گرفت. البته این تعطیلی‌ها منجر می‌شود که تأمین هزینه اجاره‌بهای مؤسسات با مشکل همراه شود.

وی ادامه داد: مکان، برخی از مؤسسات استان ضد عفونی شده و در میان قرآن‌آموزان نیز مواد ضد عفونی‌کننده توزیع شده است. برخی از مؤسسات استان نیز دوره‌های آموزشی خود را به صورت غیر حضوری برگزار می‌کنند تا حفاظ و قاریان مؤسسه دچار فراموشی در یادگیری نشوند.

همچنین محمد الهی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی گفت: جلسه مجمع عمومی اتحادیه که مقرر بود با حضور برخی از مدیران مؤسسات قرآنی انجام شود، تعطیل شد. برخی از مؤسسات قرآنی ازجمله مجمع قاریان قرآن که هر هفته بزرگ‌ترین جلسات قرآن را برگزار می‌کرد تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان زنجان و خوزستان نیز از تعطیلی مؤسسات قرآنی و برگزار نشدن کلاس‌های آموزشی این استان خبر داد و تأکید شد که کانال‌های آموزشی در فضای مجازی به اطلاع‌رسانی‌های بهداشتی به قرآن‌آموزان اختصاص یافته است.

از اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان نیز خبر می‌رسد که کلاس‌های جاری مؤسسات قرآنی با در نظر گرفتن تدابیر لازم بهداشتی به قوت خود باقی است، اما دوره‌های جدید مانند صحیفه سجادیه، که مقرر بود طی این روزها برگزار شود، برپا نشد. برنامه‌های تبلیغی مؤسسات و اتحادیه قرآنی به منظور اطلاع‌رسانی قرآن‌آموزان از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha