مدیرکل سازمان بهداشت جهانی: کرونا به نقطه بحرانی رسیده است
کد خبر: 3881913
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی: کرونا به نقطه بحرانی رسیده است

«تدروس آدانوم گابریاسوس»، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا را بسیار خطرناک توصیف و اعلام کرد که این ویروس نوظهور به نقطه بحرانی در سطح جهان رسیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «عربی 21»، در پی انتشار ویروس کرونا در تعدادی از کشورهای جهان با وجود اقدامات دقیق پیشگیرانه در برخی کشورها، تدروس آدانوم گابریاسوس اعلام کرد که در دو روز گذشته شمار مبتلایان جدید به این ویروس در جهان بیشتر از چین به‌عنوان منشأ این ویروس بوده است.

وی تأکید کرد: اگر اکنون با قاطعیت عمل شود، ویروس ممکن است مهار شود و می‌توان از مبتلاشدن مردم به بیماری جلوگیری کرد و جان‌هایی را نجات داد.
 
مدیرکل بهداشت سازمان بهداشت جهانی در ادامه، ویروس کرونا را بسیار خطرناک توصیف اعلام کرد و گفت: توصیه من این است که سریع عمل کنید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین به 78600 مورد رسیده که در این میان 2747 نفر فوت کرده‌اند. این در حالی است که این ویروس در بیش از 45 کشور شیوع پیدا کرده و تاکنون 3600 نفر مبتلا شده و بیش از 50 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که تدروس آدانوم گابریاسوس، دیروز اعلام کرد که استفاده بی‌رویه از عبارت «همه‌گیر جهانی» برای بیماری کرونا، به افزایش ترس مردم جهان کمک خواهد کرد.
 
وی افزود: استفاده از این عبارت ممکن است این تصور را ایجاد کند که مسئولان بهداشت کشورها از فائق آمدن بر ویروس کرونا ناتوان هستند؛ در صورتی که چنین چیزی صحیح نیست.
 
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای ایتالیا، ایران و کره جنوبی، این مسئله را به شدت نگران‌کننده دانست.
انتهای پیام
captcha