نشست فوق‌العاده ناتو درباره تحولات «ادلب» سوریه
کد خبر: 3881928
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

نشست فوق‌العاده ناتو درباره تحولات «ادلب» سوریه

ناتو درباره تحولات شب گذشته حومه «ادلب» سوریه و کشته‌شدن شماری از نظامیان ترکیه، نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی حمله دیشب به نیروهای ترکیه در ادلب، ناتو امروز، نهم اسفندماه، نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.

نشست فوق‌العاده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به درخواست ترکیه و با هدف بررسی آخرین تحولات میدانی ادلب در سوریه، برگزار می‌شود.

واکنش روسیه به کشته‌شدن نیروهای ترکیه در ادلب
 
وزارت دفاع روسیه نیز در واکنش به کشته و زخمی‌شدن ده‌ها نیروی نظامی ترکیه در حومه شهر «ادلب» سوریه اعلام کرد که عناصر مسلح در منطقه کاهش تنش در ادلب سعی کردند به مواضع نیروهای سوریه حمله کنند.
 
براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، در میان عناصر مسلح که در گلوله باران شب گذشته ادلب زخمی شده‌اند چند نیروی ترک نیز بودند، اما جنگنده‌های روسی به منطقه‌ای در ادلب که مواضع نیروهای ترک در آنجا بوده است حمله نکرده است.

به گزارش العالم، این وزارت‌خانه تاکید کرد: روسیه به محض اطلاع از کشته‌شدن نظامیان ترک تمام تلاش خود را برای اعمال آتش‌بس از سوی نیروهای سوریه به کار گرفت.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که ترکیه هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره حضور نیروهاییش در منطقه ادلب سوریه به ارتش روسیه نداده است.

گفتنی است؛ استاندار «هاتای» در ترکیه از کشته‌شدن ۳۳ سرباز این کشور بر اثر یک حمله هوایی در استان ادلب سوریه خبر داده است.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان سوری بامداد جمعه مدعی کشتهپ‌شدن ۳۴ سرباز ترکیه در استان ادلب سوریه شد. استاندار «هاتای» که با «ادلب» هم‌مرز است کشتهپ‌شدن ۳۳ سرباز را تأیید کرده است.

همزمان رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش دادند که شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه تشکیل جلسه داده است.

منابع خبری گزارش دادند این سربازها در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، واقع در «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب انجام شد، کشته شده‌اند.
انتهای پیام
captcha