پیام تسلیت سفیر ایران به مناسبت درگذشت اندیشمند بوسنیایی
کد خبر: 3882003
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

پیام تسلیت سفیر ایران به مناسبت درگذشت اندیشمند بوسنیایی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی به مناسبت درگذشت محمد فیلیپوویچ، اندیشمند سرشناس بوسنی و هرزگوین، پیام تسلیت داد.

به گزارش ایکنا از بوسنی، محمود حیدری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو، با صدور پیامی درگذشت پرفسور محمد فیلیپوویچ، اندیشمند برجسته بوسنی و هرزگوین، را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: دریافت خبر درگذشت دانشمند برجسته بوسنیایی، پرفسور محمد فیلیپوویچ، باعث تأسف و تأثر اینجانب شد. این استاد نام‌آشنا، عمر پربرکتش را در راستای توسعه دانش در سرزمین بوسنی و هرزگوین صرف کرد و آثار و یادگارهای ارزشمند وی میراث ارزشمندی برای جوانان امروز و آیندگان خواهد بود.

در ادامه این پیام آمده است: درگذشت این استاد برجسته بوسنیایی را، که از شخصیت‌های علاقه‌مند به تقویت پیوندهای دو ملت ایران و بوسنی محسوب می‌شود، به خانواده آن مرحوم، جامعه اساتید و دانشگاهیان بوسنی و هرزگوین و همه دوستداران وی تسلیت می‌گویم.

سفیر کشورمان افزود: از خداوند بزرگ برای آن مرحوم آرامش ابدی در بهشت برین و برای بازماندگانش سلامت و شکیبایی مسئلت می‌کنم.

پرفسور محمد فیلیپوویچ، استاد تمام فلسفه دانشگاه سارایوو، از اندیشمندان برجسته بوسنی و هرزگوین و از علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی ایران در نود و یک سالگی، هشتم اسفندماه دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام
captcha