نیوزویک: اسرائیل در تدارک حمله به حزب‌الله لبنان است
کد خبر: 3882020
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

نیوزویک: اسرائیل در تدارک حمله به حزب‌الله لبنان است

نشریه آمریکایی نیوزیویک در مطلبی نوشت: اسرائیل اخیراً تحرکاتی را به منظور ضربه زدن و حمله به حزب‌الله، که مهمترین شریک ایران در خاورمیانه به‌ شمار می‌رود، آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تارنمای روزنامه القدس العربی چاپ لندن، هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک این اقدام اسرائیل را بخشی از استراتژی جدید این رژیم برای فشار بر ایران توصیف کرده است.

این نشریه با بیان اینکه ایران از برنامه‌های اسرائیل در این راستا آگاه است، نوشت: اسرائیل باید عواقب این تحرکات را در نظر داشته باشد؛ چراکه ایران پیش از این به اسرائیل هشدار داده که در صورت هرگونه اقدامی، با انتقام مواجه خواهد شد و هدف قرار خواهد گرفت.

این نشریه به نقل از یک مسئول صهیونیست خبر داد: این برنامه اسرائیل بخشی از استراتژی بازگرداندن ساختار نظامی اسرائیل بوده که قرار است به مدت 5 سال با آنچه «دشمنان اسرائیل در منطقه به‌ویژه ایران» خوانده شده است مقابله کند.

این مقام صهیونیست که نامی از او در یادداشت نیوزویک نیامده است، یکی از اهداف اصلی این طرح اسرائیلی را مختل کردن تلاش‌های حزب‌الله در توسعه منابع این حزب دانسته که باعث تمایز و برتری‌ استراتژی‌های حزب‌الله در نبردهای مختلف بوده است.

به زعم این مقام اسرائیلی چنانچه نبردی از سوی حزب‌الله علیه اسرائیل صورت گیرد، این برنامه با پروژه هدف قرار دادن پایگاه‌های اسرائیل که پیش از این حزب‌الله هشدار داده و مرتبط با توان موشکی این حزب است، مواجه خواهد شد. 

مجله نیوزویک همچنین با اشاره به حملات غیر منظم نیروهای اسرائیلی در تجاوز به بلندی‌های جولان در سوریه نوشته است: ایران بارها به رژیم صهیونیستی هشدار داده که اگر خط قرمزها را رد کند، با اقدام تلافی‌جویانه مواجه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha