ایجاد پویش‌ تأمین کالاهای بهداشتی و پیشگیرانه برای اقشار محروم و حمل و نقل عمومی
کد خبر: 3882304
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
در جلسه شورای شهر تأکید شد؛

ایجاد پویش‌ تأمین کالاهای بهداشتی و پیشگیرانه برای اقشار محروم و حمل و نقل عمومی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری هماهنگ با وزارت بهداشت در حال انجام وظایف محوله در مقابله با کروناست، گفت: شهرداری می‌تواند از زیرساخت‌ها و امکانات خود برای ایجاد پویش‌های داوطلبانه و مردمی شهروندان به منظور کمک به یکدیگر و همچنین تأمین کالاهای بهداشتی و پیشگیرانه برای اقشار محروم جامعه استفاده کند.

به گزارش ایکنا، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، صبح امروز در ابتدای دویست و دومین جلسه شورا گفت: اکنون مردم دوره سختی را سپری می‌کنند و در ماه پایانی سال دشوار ۱۳۹۸ شاهد بروز وضعیتی خاص در جامعه به دلیل اپیدمی کرونا هستیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با قدردانی از همه زحمت‌کشان مقابله با کرونا، به‌ خصوص رئیس ستاد مبارزه با کرونا در تهران و مسئول ستاد مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: این بیماری موجب شده است که هم سلامت جامعه تهدید شود و هم اقتصاد و معیشت بخش قابل توجهی از شهروندان، که وابسته به رونق شب عید و ایام پایانی سال است، آسیب ببیند.

وی با اشاره به اینکه کارگران حوزه نظافت، گردشگری، غذایی، فروشندگان، تولیدکنندگان و دستفروشان و بسیاری از صنایع وابسته با اختلال در زندگی خود مواجه شده‌اند، افزود: در مقابله با کرونا انتظار اصلی از دولت و حاکمیت برای اقدامات عمومی وجود دارد و شهروندان موظف به رعایت بهداشت فردی هستند. در حوزه معیشت و اقتصاد بخش قابل توجهی از جامعه، که جزو حقوق‌بگیران دولت و نهاد‌ها نیستند، بار اصلی بر دوش خیران و نیکوکاران است تا در حد توان و بضاعت خود، فشار ناشی از نگرانی در مورد سلامتی را بردارند.
 

لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز

 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سوانح طبیعی و بلایا، آزمون همنوع دوستی و انسانیت نیز هست، یادآور شد: خوشبختانه ایرانیان همواره از این آزمون موفق بیرون آمده‌اند و در زلزله قبل و سیل ابتدای سال، شاهد جوشش احساسات انسانی و کمک‌های مردم به آسیب‌دیدگان بودیم.

هاشمی با یادآوری اینکه مدیریت شهری هماهنگ با وزارت بهداشت، در حال انجام وظایف محوله در مقابله با کروناست، افزود: مدیریت شهری می‌تواند از زیرساخت‌ها و امکانات خود برای ایجاد پویش‌های داوطلبانه و مردمی شهروندان به منظور کمک به یکدیگر و همچنین تأمین کالا‌های بهداشتی و پیشگیرانه برای اقشار محروم جامعه استفاده کند که فعالیت معاونت اجتماعی شهرداری را می‌طلبد.

وی افزود: تشکل‌های مردم‌نهاد ابزار کارآمدی برای سازماندهی و اثربخشی اقدامات داوطلبانه هستند و ستاد سمن‌های شورای شهر تهران می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند. همچنین برای کاهش آسیب‌ها، خانواده بزرگ مدیریت شهری نیز در ایام پیک بیماری، تدابیری را از قبیل کاهش نیروی انسانی مستقر در ادارات و تمرکز بر حوزه خدمات شهری و نظافت پیش‌بینی کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از اصحاب رسانه خواست که توجه کنند که ایجاد فضای پرتنش و افزودن به نگرانی عمومی، ایمنی را کاهش می‌دهد و می‌توان در کنار اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز، امید را به جامعه هدیه داد و در میان زشتی‌های بیماری، زیبایی‌های خدمت و نوع‌دوستی را برجسته کرد.
 

کمبود مواد ضدعفونی‌کننده

 
مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران، نیز در این جلسه گفت: سازمان مدیریت بحران شهرداری، فعالیت‌های متعددی را در تضمین سلامت مردم انجام می‌دهد و تلاش می‌کند که با ضد عفونی کردن اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی مخاطرات را کاهش دهد. بر همین اساس تذکری به سازمان برنامه و بودجه کشور دارم. علی‌رغم تلاش‌های زیادی که انجام شده است، به شدت با کمبود مواد ضدعفونی‌کننده برای ضد عفونی کردن مترو، تاکسی و اتوبوس‌ها مواجهیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با کمبود ماسک و دستکش برای پرسنل زحمتکش اتوبوسرانی و تاکسیرانی رو‌به‌رو هستیم. همانگونه که می‌دانید در شهر تهران شش هزار اتوبوس و هزار و 200 واگن مترو داریم که شبانه ضدعفونی می‌شوند و براساس اعلام سازمان اتوبوسرانی و شرکت بهره‌برداری مترو، ذخیره مواد ضدعفونی‌کننده تمام شده است و از موادی استفاده می‌شود که استاندارد نیست و علی‌رغم پیگیری‌ها، دولت در تأمین مواد ضد عفونی‌کننده استاندارد برای شرکت بهره‌برداری مترو و اتوبوسرانی وظیفه خود را انجام نداده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران ضمن نگرانی از وضعیت رانندگان تاکسی و اتوبوس، بیان کرد: این عزیزان برای دریافت ماسک و دستکش و وسایل حفاظت حداقلی از خودشان با مشکلاتی مواجهند و اقشار زحمتکشی هستند که با حداقل حقوق در سطح شهر کار می‌کنند؛ اگر نتوانیم به میزان لازم از آن‌ها محافظت کنیم در معرض آسیب جدی هستند و وسایل نقلیه آن‌ها هم سبب انتقال ویروس می‌شود.

فراهانی اظهار کرد: خواهش می‌کنم جناب آقای نوبخت تأمین اعتبار کنند و هرچه زودتر این اقلام تهیه شود. ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی‌کننده برای حمل‌ونقل عمومی در دسترس قرار گیرد و رانندگان این وسایل نقلیه بتوانند از حداقل امکانات بهره‌مند شوند.
انتهای پیام
captcha