تعویق زمان برگزاری هفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان
کد خبر: 3882416
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
شوشتری خبر داد:

تعویق زمان برگزاری هفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: با توجه به شرایط فعلی جهان، درگیری با بیماری کرونا و نامشخص بودن وضعیت میزبانی ایران در هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و همچنین دعوت از میهمانان خارجی، برگزاری این مسابقات به زمان مناسب دیگری موکول شد.

محمدجواد شوشتری

سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، با تأکید بر منحصر به فرد بودن این رقابت در عرصه مسابقات بین‌المللی قرآن، گفت: این رویداد مهم دانشجویی با ابتکار جهاددانشگاهی شکل گرفت و از ابتدا مقرر شد که دوسالانه برگزار شود.

وی به پیشینه این رقابت‌ها اشاره کرد و افزود: تاکنون شش دوره به میزبانی استا‌ن‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و تهران برپا شده است. خوشبختانه، همیشه شاهد استقبال دانشجویان داخلی و خارجی از دیگر کشورها بوده‌ایم و با وجود برگزاری شش دوره، جایگاه خود را در بین دیگر  مسابقات بین‌المللی قرآن پیدا کرده است.

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان به هفتمین دوره این مسابقات اشاره و اظهار کرد: براساس برنامه زمان‌بندی شده، این رقابت‌ها باید در سال ۹۹ برپا شود و در همین راستا برخی اقدامات اعم از برپایی جلسات شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی‌های گسترده با داخل و خارج از کشور صورت گرفته و فراخوان مسابقات به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به رایزنان فرهنگی در سراسر دنیا ارسال شده است.

شوشتری بیان کرد: مقرر شد که فراخوان و ضوابط هفتمین دوره در نیمه اول سال 99 منتشر شود و پس از آن وارد فرایند اجرا شویم. البته با توجه به شیوع کرونا و نامشخص بودن وضعیت آن در سطح جهان، اعلام این فراخوان تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد. امیدواریم با بهبود شرایط، علاوه بر انتشار فراخوان، مراحل اجرای مسابقات نیز آغاز شود.

مدیرعامل ایکنا در پایان با تأکید بر اینکه با وجود تصمیم بر تعویق فراخوان، جلسات هماهنگی همچنان برگزار خواهد شد، گفت: تلاش خواهد شد که در این‌ جلسات درباره تعیین زمان نهایی برگزاری مسابقات و فراهم کردن برخی مقدمات همچون برپایی آزمون انتخابی نمایندگان ایران تصمیم‌گیری شود؛ چراکه در بازه دوساله برپایی مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان، شاهد برگزاری دو دوره جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور هستیم. پس برای رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن هر کدام دو نفر را خواهیم داشت که از بین این افراد فقط یک نماینده در رشته قرائت تحقیق و یک نماینده در رشته حفظ کل قرآن می‌تواند حضور داشته باشد.

یادآور می‌شود، منتخبان جشنواره ملی قرآن دانشجویان به مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان راه می‌یابند که این رویداد بین‌المللی در ششمین دوره، اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ با حضور دانشجویان و داوران از سراسر جهان در مشهد مقدس برگزار شد. «مهدی غلام‌نژاد» و «مجتبی فردفانی»، نمایندگان کشورمان در رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم، رتبه‌های برتر را از آن‌ خود کردند.

انتهای پیام
captcha