راه‌اندازی خط تولید روزانه 18 هزار ماسك بهداشتی توسط دانشجويان در شیراز
کد خبر: 3882454
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

راه‌اندازی خط تولید روزانه 18 هزار ماسك بهداشتی توسط دانشجويان در شیراز

به‌همت تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی شیراز، خط تولید روزانه بیش از ۱۸هزار ماسک بهداشتی در این دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، با پیگیری و هماهنگی تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خط تولید ماسک بهداشتی با ظرفیت روزانه بیش از ۱۸هزار ماسک كاغذی بهداشتی راه‌اندازی شد.

كوروش عزیزی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 11 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ورود بیماری تنفسی کرونا ویروس جدید به کشور و ابتلای برخی از هموطنان، به یک‌باره نیاز به تجهیزات حفاظتی از جمله ماسک بهداشتی افزایش یافته و ذخیره موجود در بازار کشور، پاسخ‌گوی تقاضای عمومی نبوده است.

وی افزود: در همین راستا، تشکل اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با پیگیری و هماهنگی‌های صورت گرفته، موفق به احیای سوله یک کارگاه تولیدی غیرفعال واقع در شهرک صنعتی شیراز شد و با نصب و راه‌اندازی تجهیزات لازم، کار تولید ماسک‌های کاغذی بهداشتی را آغاز کرده است.

عزیزی ادامه داد: این ماسک‌های بهداشتی که در سایزها و کاربردهای متنوع تولید می‌شوند، دارای کیفیت بالا و استانداردهای لازم و مطلوب است.

وی با تقدیر از تلاش های جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این تشکل را یکی از پویاترین و فعال‌ترین نهادهای دانشجویی این مرکز آموزش عالی معرفی کرد.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشكی شیراز اظهار کرد: نهادهای دانشجویی، به‌عنوان وجدان بیدار و چشمان بینای جامعه، وظیفه دارند در هر موقعیتی که لازم باشد، با تکیه بر نیروی جوانی و بینش علمی، در تنگناها و بزنگاه‌های اجتماعی ورود کرده و نقش انقلابی‌گری و توانمندی خود را ایفا کنند.

وی گفت: در حال حاضر این واحد تولیدی که از سوی دانشجویان و کارکنان دانشگاه اداره می‌شود، در سه نوبت کاری و در مجموع روزانه ۱۸هزار ماسک کاغذی با کیفیت تولید کرده که همه این محصولات از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراکز بهداشتی و درمانی و نیز داروخانه‌های استان توزیع و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

عزیزی با تأکید بر لزوم پیشگیری و رعایت دستورات بهداشتی از سوی مردم، از همگان خواست تا اخبار و اطلاعات درباره بیماری کرونا ویروس جدید را تنها از مجاری و منابع خبری رسمی کشور دریافت دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز یادآور شد: با رعایت بهداشت و تکیه بر پیشگیری و حفظ آرامش عمومی، کرونا را شکست می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha