اعلام نخستین موارد مثبت کرونا در عربستان، اردن و تونس
کد خبر: 3882777
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷

اعلام نخستین موارد مثبت کرونا در عربستان، اردن و تونس

مقامات بهداشت عربستان، اردن و تونس امروز از شناسایی نخستین موارد ابتلا به کرونا در این کشورها خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد نخستین مورد از بیماری کرونا در این کشور را شناسایی کرده است.

به ادعای این وزارتخانه، فرد مذکور از ایران به بحرین و سپس به عربستان رفته است. به گفته خبرگزاری دولتی عربستان، تمام کسانی که به نوعی با فرد مذکور تماس داشته‌اند، قرنطینه و آزمایش شده‌اند.

کشور تونس در شمال آفریقا نیز امروز نخستین مورد کرونا را گزارش کرد. عبداللطیف المکی، وزیر بهداشت تونس اعلام کرد فرد مذکور 40 ساله است و هفته گذشته از ایتالیا به تونس برگشته است.

وزیر بهداشت اردن نیز اعلام کرد ابتلای فردی که دو هفته قبل از ایتالیا به این کشور بازگشته، تأیید شده است. سعد جابر، وزیر بهداشت اردن اعلام کرد یک تیم پزشکی در حال  معاینه خانواده فرد مبتلا هستند.
 
نیجریه که جمعه گذشته نخستین مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده بود، اعلام کرده 58 نفر از شهروندان این کشور که با یک ایتالیایی تماس داشته‌اند، به کرونا مبتلا و قرنطینه شده‌اند.

همچنین قطر اعلام کرد با شناسایی چهار مورد جدید مبتلا به کرونا در این کشور تعداد مبتلایان به 7 مورد افزایش یافته است.

از سوی دیگر موارد ابتلا به کرونا در انگلیس به 40 مورد رسیده و بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرده انگلیس باید برای شیوع این بیماری خود را آماده کند.

تاکنون دو هزار و 199 مورد ابتلا و 38 مورد مرگ ناشی از کرونا در اتحادیه اروپا گزارش شده که بیشتر آن در ایتالیا بوده است.
انتهای پیام
captcha