سازمان بهداشت جهانی ادعای پنهان‌کاری ایران در اعلام آمار کرونا را تکذیب کرد
کد خبر: 3882780
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳

سازمان بهداشت جهانی ادعای پنهان‌کاری ایران در اعلام آمار کرونا را تکذیب کرد

«تدروس آدانوم»، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی، ادعای ارائه آمار نادرست مبتلایان به کرونا از سوی مقامات ایران را تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا؛ آدانوم در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی»، در پاسخ به سؤالی در مورد ادعای مخفی کردن آمار واقعی ابتلا به کرونا در ایران، گفت: من بدون داشتن دلیل یا مدرک، نمی‌توانم به هیچ کشوری اتهام بزنم.

وی افزود: بله، درست است گزارش‌هایی در رسانه‌ها وجود دارد، اما سازمان بهداشت جهانی یک سازمان فنی است و ما باید صرفا بر اساس مستندات قضاوت کنیم؛ ما نمی‌توانیم صرفا آن چیزی را بگوییم که یک روزنامه‌نگار می‌گوید.

از سوی دیگر سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی ساعتی پیش اعلام کرد: با همکاری وزارت امور خارجه امارات عربی متحده، یک تیم از سازمان جهانی بهداشت با ۷.۵ تن تجهیزات پزشکی شامل کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، ماسک و دستگاه‌های تنفسی و تجهیزاتی به ارزش ۳۰۰ هزار دلار با یک هواپیمای نظامی اماراتی راهی ایران شد.

همچنین به گزارش اسپوتنیک، دولت انگلستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانسه، آلمان و انگلیس به ایران در زمینه مبارزه با کرونا ویروس کمک می‌کنند و حدود پنج میلیون یورو در این زمینه به جمهوری اسلامی اختصاص می‌دهند.

حمید بعیدی نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز اعلام کرد که اولین محموله هدایای انگلیس، فرانسه و آلمان برای مقابله با کرونا امشب وارد تهران می شود.
انتهای پیام
captcha