تسلط ارتش سوریه بر شهرک مهم «سراقب» ادلب
کد خبر: 3882787
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰

تسلط ارتش سوریه بر شهرک مهم «سراقب» ادلب

نیروهای ارتش سوریه صبح دوشنبه موفق شدند مجدداً سراقب را از دست تروریست‌های تحت حمایت ترکیه آزاد کنند.

به گزارش ایکنا؛ منابع خبری سوری از آزادسازی مجدد شهرک مهم سراقب در استان ادلب خبر دادند.

یک منبع میدانی به روزنامه الوطن سوریه گفت که نیروهای ارتش سوریه صبح امروز موفق شدند مجددا سراقب را از دست تروریست‌های تحت حمایت ترکیه آزاد کنند.

تروریست‌ها هشتم اسفندماه جاری توانسته بودند مجددا سراقب را به اشغال خود درآورند.

یک اهمیت سراقب این است که در مسیر بزرگراه «حلب - دمشق» موسوم به «ام.۵» قرار گرفته و از طرفی دیگر، فاصله‌ای کم با شهر ادلب (مرکز استان) دارد و راه ارتباطی مهمی قلمداد می‌شود.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریستها-  امروز خبر داد که درگیری‌های شدیدی در محورهای مختلف سراقب بین ارتش سوریه و نظامیان و تروریست‌های وابسته به ترکیه در جریان است.

این مرکز همچنین اذعان کرد که نیروهای ارتش سوریه در محور شمال شرق سراقب پیشروی داشته‌اند، ولی اشاره‌ای به آزادسازی آن نکرد.

نیروهای سوری عملیات خود را برای آزادسازی استانهای حلب و ادلب از چهارم بهمن ماه گذشته آغاز کردند و موفق شدند پیشروی زیادی به دست آورند.

ترکیه اما با مشاهده شکست تروریستهای تحت حمایت خود، مستقیما وارد این نبرد شده تا بتواند مناطق تازه آزاد شده را مجددا اشغال کند.

دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

انتهای پیام
captcha