تشکیل کارگروه مقابله با کرونا در معاونت قرآنی وزارت ارشاد
کد خبر: 3883280
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

تشکیل کارگروه مقابله با کرونا در معاونت قرآنی وزارت ارشاد

نشست بازتولید اقدامات معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد و طی آن کارگروهی متشکل از مدیران برای تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی معاونت قرآن و عترت جهت مقابله با اثرات ویروس کرونا تشکیل شد.

معاونت قرآنی وزارت ارشاد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جلسه باز تولید اقدامات این معاونت در ارتباط با مقابله فرهنگی با ویروس کرونا با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران برگزار شد.


در این جلسه که با هدف باز تولید اقدامات فرهنگی در چارچوب مقابله فرهنگی با ویروس کرونا برگزار شد، عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد ضمن اشاره به ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه آثار شیوع ویروس کرونا، گفت: متاسفانه عده‌ای غیر مسئولانه به شایعات بی‌پایه در فضای مجازی دامن زدند و تخریب‌های گسترده‌ای را انجام دادند که می‌بایست با مدیریت همه جانبه بدنبال راه‌های منسجم جهت کاهش آسیب‌ها باشیم. وی استفاده از تفاسیر کوتاه و اثر گذار را یکی از نقاط مثبت بر شمرد و افزود: تفسیر های موضوعی با توجه به فضای روز کشور که همگان درگیر آن هستند، می‌تواند منشا اثر بخشی در جهت آسیب‌های روانی جو جامعه باشد.


معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود راه‌اندازی کمپین‌های اجتماعی مرتبط با حوزه فعالیت.های دینی را ضروری دانست و تصریح کرد: یافتن خط ارتباطی بین صنوف و ارتباطات هدفمند با موسسات قرآنی جهت اشاعه فرهنگ دینی اسلامی در راستای کاهش اظطراب‌ها و ایجاد فضای آرامش در جامعه می‌تواند فصل جدیدی از اقدامات ما در این زمینه باشد.


وی در پایان این نشست با اشاره به وضعیت کنونی جامعه از عدم برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برگزاری این رویداد به زمان دیگری موکول شده که به محض ایجاد بستر و شرایط لازم اعلام خواهد شد.


بر اساس این‌گزارش در این جلسه برخی از مدیران معاونت قرآن و عترت ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی قابل اجرا در مقابله با شیوع ویروس کرونا نقطه نظرات خود را به بحث و بررسی گذاشتند.


در پایان این نشست و به پیشنهاد معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد کارگروهی متشکل از مدیران برای تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی معاونت قرآن و عترت جهت مقابله با اثرات ویروس کرونا تشکیل شد.

انتهای پیام
captcha