هند برای مسلمانان این کشور محل تهدید است
کد خبر: 3883285
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
رسانه آمریکایی گزارش داد:

هند برای مسلمانان این کشور محل تهدید است

حملات متعدد هند به مسلمانان در هفته اخیر، که شدیدترین حملات در 30 سال گذشته به حساب‌ می‌آید، در گزارشی از پایگاه خبری «The conversation» ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت.  

به گزارش ایکنا به نقل از «عربی 21»،‌ پایگاه خبری «The conversation» آمریکا سه‌شنبه، 13 اسفندماه، در گزارشی نوشت: دهلی نو، پایتخت هند، طی هفته گذشته شاهد خشونت‌بارترین اقدامات نژادپرستانه علیه یک اقلیت دینی بوده و شمار کشته‌شدگان در این درگیری‌ها به 50 نفر رسیده است.
 
این گزارش می‌افزاید: معمولاً پس از چنین اقدامات خشونت‌آمیزی علیه اقلیت‌های مذهبی در هند، «مودی»، نخست‌وزیر این کشور، چند روز سکوت می‌کند و سپس در توضیح این اقدامات می‌گوید: صلح و خشونت دو امر ذاتی در زندگی ما هستند.
 
این رسانه غربی با اشاره به اینکه از نظر مودی، ذات هند هندوئیسم است، تأکید کرد: این نوع از قومیت‌گرایی منجر به حملات علیه مسلمانان، منازل، مدارس و عبادتگاه‌های آنها شده است.
 
این شبکه ادامه می‌دهد:‌ مودی به نوعی استراتژی متکی بود که دشمن مشترکی را در میان مسلمانان و لیبرال‌های سکولار به وجود می‌آورد. این استراتژی شامل استفاده از خشونت در مناطقی است که حزب «بهاراتیا جاناتا» رقیب انتخاباتی او حضور دارد.
 
این گزارش اشاره می‌کند: مودی از زمان انتخابش به نخست‌وزیری در ماه می سال گذشته، خواستار جامه عمل پوشاندن به خواسته‌های قوم هندو در جهت به حاشیه راندن سایر اقلیت‌های مذهبی در هند بوده است. به همین منظور قانون شهروندی اخیر را تصویب کرده که به دنبال آن خشونت‌های شدیدی را علیه مسلمانان اعمال می‌کند.
 
در ادامه گزارش آمده است: قانون شهروندی نقض قانون اساسی هند است چرا که به هندوها، بودایی‌ها، سیک‌ها، مسیحیان بنگلادش، پاکستان و افغانستان اجازه می‌دهد که اوراق هویت داشته باشند اما مسلمانان را از این مسئله محروم می‌کند. لذا مسلمانان هند از این مسئله هراس دارند که دولت این کشور حق شهروندی و حقوق قانونی آنها را سلب کند.
 
این شبکه خبری غربی تأکید کرده است: حوادث خشونت‌آمیز هفته گذشته در دهلی نو به دنبال حملات نظام حاکم علیه اعتراضات مسلمانان رخ داد و در تبلیغات انتخاباتی حزب بهاراتیا جاناتا با خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان و معترضان شدت گرفت.
 
در پایان این گزارش درباره گفتمان «نفرت»، که رهبران هندوی این کشور علیه مسلمان به‌ کار می‌برند و موجب خشونت و تیراندازی پیروان مودی علیه تظاهرات‌کنندگان و دانشجویان هندی شده، سخن به میان آمده است.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha