مسابقات بین‌المللی قرآن «پورت‌سعید» مصر امروز افتتاح می‌شود
کد خبر: 3883497
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

مسابقات بین‌المللی قرآن «پورت‌سعید» مصر امروز افتتاح می‌شود

سومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن و ابتهال دینی «پورت‌سعید» مصر، امروز، 16 اسفندماه افتتاح می‌شود.

مسابقات بین‌المللی قرآن «پورت سعید» مصر امروز افتتاح می‌شود
به گزارش ایکنا به نقل از «الیوم السابع» مصر، این رقابت‌ها در دو بخش بانوان و آقایان و در چهار رشته حفظ کل قرآن به دو روایت، حفظ کل قرآن ویژه بانوان، ابتهال و تواشیح دینی و تلاوت‌های دلنشین و جذاب برگزار می‌شود.

این دوره از مسابقات با نام «شیخ سید النقشبندی» از مبتهلان مشهور مصر و در مرکز فرهنگی شهر بندری «پورت‌سعید» این کشور برگزار می‌شود و نمایندگان 41 کشور در این مسابقات حضور دارند که 32 کشور آن آفریقایی است.

عادل مصیلحی، مدیر اجرایی مسابقات بین‌المللی قرآن «پورت‌سعید» مصر در این باره گفت: 11 متسابق مصری در این رقابت‌ها حضور دارند و مبلغ 920 هزار جنیه(پوند) مصری جایزه برای نفرات برتر این مسابقات در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: عبدالكريم صالح، رئيس کمیته تصحيح مصحف الأزهر، عبدالفتاح طاروطی، از قراء برجسته مصر، شيخ محمد زغلول، امام مسجد جامع الازهر، شيخ جاسم الاميری از امارات، شيخ محمد ترابی از مراکش، محمد الصادق از یمن، و حسام صقر، از  مبتهلان خانه اُپرای مصر به‌عنوان اعضای کمیته داوران این مسابقات هستند.

در آیین افتتاحیه این مسابقات، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، عادل الغضبان، استاندار پورت‌سعید مصر، اشرف صبحی، وزیر ورزش و جوانان، احمد عمر هاشم، عضو هیئت علمای الارشد الازهر و شماری از شخصیت‌ها و مبلغان وزارت اوقاف مصر و مرکز اسلامی الازهر حضور دارند و فعالیت‌های این مسابقات به صورت مستقیم از برخی شبکه‌های ماهواره‌های مصر و شبکه‌های تخصصی و منطقه‌ای پخش می‌شود.
انتهای پیام
captcha