به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا پورمحمدی، استاندار، روز پنجشنبه، 15 اسفندماه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به افزایش مراجعات اداری در روزهای پایانی سال، از بازگشت ساعت کار ادارات استان به روال عادی از روز شنبه، ۱۷ اسفند خبر داد و گفت: دستگاههای اجرایی و خدماترسان ضمن رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن محیطهای عمومی، اقدامات لازم را برای کاهش مراجعه مردم انجام دهند.
وی افزود: موضوع کرونا یک موضوع چندوجهی است و در تصمیمگیریهای مربوط به این بحث، تمام ابعاد آن باید در نظر گرفته شود.
پورمحمدی، با قدردانی از تلاشهای جامعه پزشکی و پرستاری، دستاندرکاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همه دستگاههای خدماترسان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: همه تلاشها در شرایط فعلی باید صرف پیشگیری از شیوع بیماری و رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی از سوی مردم و خانوادهها شود.
استاندار آذربایجانشرقی، با بیان اینکه همه دستگاهها باید پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی در شرایط کنونی باشند، افزود: اطمینان داریم که با تلاش جامعه پزشکی و پرستاری و همکاری و همفکری سایر دستگاهها میتوانیم در کمترین زمان این مشکل را حل کنیم.
وی با تأکید بر ضرورت آمادگی بیشتر برای مواجهه با روند احتمالی رو به رشد بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: در عین حال باید این نکته امیدوارکننده را هم گفت که آمار بهبودیافتگان و همچنین روند افزایش مبتلایان به این بیماری، وضعیت بهتری نسبت به پیشبینیها داشته است.
استاندار آذربایجانشرقی درخصوص تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم، گفت: اقدامات خوبی برای تأمین این اقلام در استان انجام شده و برخی از واحدهای تولیدی، خط تولید خود را برای تولید این اقلام تغییر دادهاند.
وی افزود: دستگاههای مسئول سازوکارهای مناسب برای توزیع این اقلام را طراحی کنند تا مردم بتوانند به آسانی به مواد بهداشتی و ضدعفونیکننده دسترسی داشته باشند.
پورمحمدی با اشاره به تأثیرات بیماری کرونا بر بخشهای اقتصادی و تولیدی، از مدیران بانکهای استان خواست تا بحث تعویق بازپرداخت تسهیلات بانکی را جدی بگیرند.
انتهای پیام