اعلام حمایت از مسلمانان هند در راهپیمایی روز زن در لندن
کد خبر: 3883933
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸

اعلام حمایت از مسلمانان هند در راهپیمایی روز زن در لندن

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز جهانی زن در لندن، از مقاومت زنان مسلمان در برابر رویکرد تبعیض‌آمیز و ظالمانه دولت هند اعلام حمایت کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نیوز‌کلیک، همزمان با ادامه اعتراضات به قانون تبعیض‌آمیز جدید شهروندی در سراسر هند و ادامه خشونت‌ها‌ی هندوهای افراطی علیه مسلمانان این کشور، افراد شرکت‌کننده در مراسم روز زن در لندن، با قیام زنان مسلمان هند به ویژه زنان شاهین باغ دهلی ابراز همبستگی کردند.
 
در بیانیه مطبوعاتی که به مناسبت این روز منتشر شد آمده است: اجتماع زنان در شاهین باغ نشان‌دهنده جنبش الهام‌بخش زنان در دهلی است که از 14 دسامبر سال گذشته آغاز شده و سرمنشأ الهام برای صدها شاهین باغ دیگر در سراسر هند شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: زنان مسلمان بیش از دیگران از این قوانین تبعیض‌آمیز آسیب خواهند دید. آنها در حال مقابله با پیش‌فرض‌های نادرست رایج در هند هستند که زنان مسلمان را قربانیانی منفعل به تصویر می‌کشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: زنان در شاهین و برخی نقاط دیگر مانند جعفرآباد در شمال دهلی، مورد حمله وحشیانه هندوهای افراطی قرار گرفتند، اما همچنان با قدرت به اعتراضات مسالمت‌آمیز خود ادامه می‌دهند. (خشونت علیه مسلمانان) یک برنامه جهانی است که مودی را با ترامپ، نتانیاهو و بوریس جانسون پیوند می‌دهد و مصائب مسلمانان کشمیر، میانمار، فلسطین و هند تا آمریکا و انگلیس را به هم مرتبط می‌سازد.

انتهای پیام
captcha