نقض حقوق 44 هزار زن فلسطینی طی 5 سال گذشته  
کد خبر: 3884008
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

نقض حقوق 44 هزار زن فلسطینی طی 5 سال گذشته  

یک مرکز فعال در نظارت به تجاوزهای اسرائیل به حقوق فلسطینیان اعلام کرد: طی 5 سال گذشته بیش از 44 هزار زن فلسطینی مورد تعرض صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از «قدس پرس»، مرکز تحقیقات وابسته به جمعیت پژوهش‌های عربی، یکشنبه، 18 اسفندماه، به مناسبت روز جهانی زن (هشتم مارس) گزارشی از نقض حقوق زنان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی صادر کرد.
 
در این گزارش آمده است: زنان فلسطینی که طی 5 سال گذشته مورد هتک حرمت قرار گرفته‌اند، 44 هزار و 132 نفر هستند که در میان آنها 22 هزار دختر جوان و 443 کودک به چشم می‌خورد.
 
این گزارش می‌افزاید: در این مدت به حدود 8 هزار و 722 باب منزل و تأسیسات فلسطینیان حمله و به بسیاری از خانواده‌های فلسطینی خسارات زیادی وارد شده است.
 
در این گزارش با اشاره به حمله صهیونیست‌ها به خانواده «دوابشه»، به سختی‌های زنان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و مشکلاتی که این زنان هر روز متحمل می‌شوند نیز پرداخته شده است.
 
مرکز تحقیقات وابسته به جمعیت پژوهش‌های عربی دیروز در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی زن نوشت: در زمانی که زنان سراسر جهان، روز جهانی زن را جشن می‌گیرند، زنان فلسطینی همچنان تحت اشغال صهیونیست‌ها قرار دارند و نه به مقام مادری آنها رحم می‌شود و نه حقوق آنها برای زندگی کریمانه و معیشت امن و مناسب در نظر گرفته می‌شود. زنان فلسطینی برای مقابله با بحران آوارگی، پناهندگی و آوارگی مجبورند تمام توان خود را به‌ کار ببرند.
انتهای پیام
captcha