استان مرکزی در عملیات خیبر ۱۹۵ شهید تقدیم انقلاب کرد
کد خبر: 3884271
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

استان مرکزی در عملیات خیبر ۱۹۵ شهید تقدیم انقلاب کرد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: عملیات خیبر اولین عملیات خاکی و آبی ایران در دفاع مقدس است و استان مرکزی در این عملیات بیش از ۱۹۵ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، به نقل از ستاد کنگره نقش امام(ره) در دفاع مقدس  عصر روز دوشنبه، 19 اسفند در بیست‌و‌سومین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان گفت: در حاشیه کنگره شهدای استان بازدید جامعی از خانواده‌های انجام شد که در این سرکشی‌ها ضمن ارائه هدایایی، یک سری فرم‌ها از وضعیت خانواده‌ها جمع‌آوری شد.

وی تصریح کرد: در اقدامی جهادی قرار براین شد کارگروه ایثارگران با مشارکت فرماندهان نواحی و دستگاه‌های مسئول، کار ساماندهی وضعیت خانواده‌های شهدا را طبق شاخص‌های مورد نیاز باید به سرانجام برسانند. همه در قبال شهدا مسئولیم و فرماندهان نواحی و نیروهای مسلح استان باید خود را موظف بدانند که آمار و اطلاعات مربوط به شهدا و خانواده‌های آنها را پالایش کنند تا یک سازماندهی جامع در این خصوص اتفاق بیفتد.

کریمی اظهار کرد: بازخوانی سوژه‌های دفاع مقدس برای نسل جوان یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره شهدای استان مرکزی بود که این مهم در گام دوم کنگره دنبال می‌شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور باید توصیه‌های بهداشتی را به طور ویژه رعایت کرد، در حال حاضر به واسطه شرایط حاکم بر جامعه بازدید از خانواده شهدا متوقف شده و به محض برطرف شدن این ویروس بازدیدها با قوت ادامه خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص انجام عملیات خیبر که در اسفند ماه سال 62 در منطقه هورالعظیم اظهار کرد: این عملیات از سوم تا 22 اسفند در جزایر مجنون رخ داد که رشادت رزمندگان منتج به اشغال جزیره مجنون توسط نیروهای ایرانی شد. عملیات خیبر یک عملیات چند وجهی است که علاوه بر نقش صنایع استان، سازماندهی نیروها، نقش جهاد و مهندسی رزمی، شهدا و رزمندگان شاخصی در این عملیات حضور داشته‌اند.

وی بیان کرد: عملیات خیبر اولین عملیات خاکی و آبی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس است که دستاوردهای خوبی هم به دنبال داشت و استان مرکزی در این عملیات بیش از ۱۹۵ شهید تقدیم انقلاب کرده که اکثر شهدای شاخص استان در این استان نقش مؤثر داشتند. با ظهور لشگر ۱۷ علی ابن ابی طالب(ع) نقش استان مرکزی را به وضوح می‌توان در عملیات خیبر مشاهده کرد و نیاز است مراحل کار و نیازمندی‌های محتوایی اثر هنری عملیات خیبر، از ابتدای کار مشخص شود تا از ابتدای سال ۹۹ بتوان آن را در برنامه های فرهنگی بهتر دید.

این مقام مسئول در پایان گفت: منابع خوبی در استان از عملیات خیبر وجود دارد که می‌توان در این طرح از آنها استفاده کرد و کارگروه‌های مرتبط در کنگره شهدا هم باید اطلاعات و منابع خود را در این خصوص جمع آوری و سازماندهی کنند.

انتهای پیام
captcha