انتشار کتاب اسلامی جدید در اتیوپی
کد خبر: 3884293
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

انتشار کتاب اسلامی جدید در اتیوپی

به همت رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی، کتاب انسان و سرنوشت در تیراژ 1000 جلد و به زبان امهری در این کشور منتشر می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين كتاب دارای مقدمه‌ای با عنوان «علل انحطاط مسلمانان» است که به بحث درباره برخى موضوعات از جمله اعتقاد به سرنوشت و قضا و قدر اختصاص يافته است.

منظور از طرح اين مسئله در اين كتاب اولاً تحقيق در اين خصوص است كه آيا اعتقاد به سرنوشت، آن طور كه قواعد فلسفى ايجاب مى‌كند، از نوع عقايد و افكارى است كه معتقدين خود را به سستى و تنبلى مى‌كشاند و مردمى كه به اين عقيده مى‌گرايند ناخودآگاه به انحطاط كشيده خواهند شد، يا اين عقيده اگر درست تعليم داده شود چنين تأثير سویى ندارد؟

ثانياً اينكه اسلام اين مسئله را چگونه و به چه شیوه‌ای آموزش داده است و تعالیم اسلامى در اين زمينه چه تأثيرى در روحيه پيروان اسلام مى‌تواند داشته باشد؟

سلمان رستمی، رایزن فرهنگی ایران در این زمینه گفت: استاد شهيد مطهرى با طرح دقيق این مسئله در اين كتاب، به خوبى توانسته است شبهات موجود  درباره نسبت آزادى و اراده انسان با قضا و قدر الهى را پاسخگو باشد و تحليلى درست و روشن از اين موضوع را در اختيار خواننده كتاب قرار داده است.

انسان و سرنوشت نام کتابی است از مرتضی مطهری که به بررسی تطبیقی مسئله قضا و قدر و جبر و اختیار در مکاتب مختلف فلسفی و مکتب اسلام پرداخته ‌است.

انتهای پیام
captcha