برنامه‌های ویژه شبکه قرآن و معارف سیما در نوروز 99
کد خبر: 3884839
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲

برنامه‌های ویژه شبکه قرآن و معارف سیما در نوروز 99

شبکه قرآن و معارف سیما در جدول پخش نوروزی خود ویژه‌برنامه‌هایی را با توجه به مناسبت‌های این ایام در نظر گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، جدول پخش نوروز 1399 شبکه قرآن به ویژه‌برنامه‌های مناسبتی ایام ماه مبارک رجب و شعبان مزین شده است. با توجه به اینکه مردم نمی‌توانند به زیارت مشهد مقدس مشرف شوند، این شبکه با پخش ویژه‌برنامه تحویل سال از مشهد، مردم را از قاب شبکه قرآن در این فضای معنوی قرار می‌دهد.

برنامه‌های دیگری همچون فیلم‌های سینمایی معناگرا، دینی و قرآنی، برنامه‌های آموزشی ویژه دروس قرآن و معارف مقاطع مختلف تحصیلی در دو بخش صبح و عصرگاهی، مستند حافظان ویژه کودکان و نوجوانان، مستند سعادتمندان که به زندگی بزرگان و علمای اسلام می‌پردازد، مستند کوتاه مواهب که به اثبات آفرینش‌های علمی جهان از منظر قرآن می‌پردازد، نورٌ علی نور که هر روز بعد از اذان ترتیل یک صفحه از قرآن پخش خواهد شد، ترتیل نیم جزء در صبح و ترتیل سه زبانه یک جزء در پایان شب نیز در جدول پخش نوروزی شبکه قرار گرفته است.

نشانه‌ها، دیگر مستندی است که تدبر در آفرینش از دیدگاه توحیدی را به نمایش می‌کشد و همچنین، مسابقه تلفنی بشارت که مسابقه‌ای معارفی است و از روز یکم فروردین میهمان خانه‌های مردم خواهد بود.

از دیگر برنامه‌ها، «منم بچه مسلمان» ویژه خردسالان و کودکان طراحی و آماده شده که با شروع فصل بهار به روی آنتن این شبکه می‌رود. این برنامه از قسمت‌های متنوع و شاد با حضور عروسک‌ها تشکیل شده است که اجرای آن را حجت‌الاسلام مقدسیان برعهده دارد. برنامه خوشبخت نیز ویژه‌برنامه دیگری است که برای خانواده‌ها با موضوعات متنوع برای این ایام به صورت ویژه تدارک دیده شده که صبح‌ها ساعت 9 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

همچنین، از دیگر برنامه‌های نوروز 99 شبکه قرآن، مستند کاروان قرآنی انقلاب است که در ایام دهه فجر در مناطق جنوبی کشور به اجرای محافل قرآنی پرداختند. این کاروان برنامه خود را از حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز کرد. در ادامه اعضای این کاروان با حضور بر سر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به تلاوت قرآن پرداختند. کاروان قرآنی انقلاب در ادامه سفر به استان هرمزگان، بندر لارَک، بندرعباس، میناب و همچنین، در برخی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان محافل انس با قرآن را برگزار کرد. مستند عبای خاکی، حاضر غایب از نظر، پخش مناجات شعبانیه و تلاوت‌های ناب مجلسی از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن در این ایام است که در طبیعت ضبط شده و در ایام فروردین پخش خواهد شد.

برنامه سحرگاهی «تسبیح» که با شروع ماه پربرکت رجب، سحرها به روی آنتن شبکه قرآن رفت، در ماه شعبان و نوروز 99 نیز ادامه خواهد داشت و مردم شب زنده‌دار می‌توانند هر روز ساعت 4 بامداد، این برنامه را که شامل پخش ادعیه و زیارات مختلف است، تماشا کنند و نیز پخش مستقیم برنامه هیئت‌ها بدون حضور مستمعین در مناسب‌ها و جشن ماه شعبان با همکاری هیئت رزمندگان اسلام نیز در دستور کار شبکه قرار دارد.

انتهای پیام
captcha