يورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی با وجود هشدارها برای بیماری کرونا
کد خبر: 3884935
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

يورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی با وجود هشدارها برای بیماری کرونا

گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست با وجود هشدارهای متعدد نسبت به انتشار ویروس کرونا، صبح امروز پنجشنبه، 22 اسفندماه، به مسجدالاقصی یورش برده و این مکان مقدس را مورد هتک حرمت قرار دادند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الأمد»، بنا به اعلام منابع محلی، 52 صهیونیست، صبح امروز بدون توجه به هشدارهای وزارت بهداشت رژیم اسرائیل نسبت به عدم تجمع در اماکن، تحت حراست شدید نیروهای اشغالگر وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند.
 
شهرک‌نشینان صهیونیست همچنین صبح امروز به یک اثر باستانی در شهرک سبسطیه واقع در شمال شهر نابلس در کرانه باختری حمله‌ور شدند.
 
«محمد عازم» شهردار سبسطیه در این باره گفت: ده‌ها نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت نیروهای ارتش اسرائیل به اثر باستانی این شهرک یورش بردند. نظامیان صهیونیست نیز راه‌های منتهی به این مکان را برای کمک به ورود صهیونیست‌ها مسدود کرده بود.
 
وی افزود:‌ این مکان باستانی بر اساس آموزش‌های وزارت گردشگری فلسطین و تصمیم استاندار نابلس، به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بسته شده بود اما صهیونیست‌ها با وجود ممنوعیت ایجاد تجمعات، اصرار داشتند که به این مکان وارد شوند.
 
صبح چهارشنبه، 21 اسفندماه نیز بیش از 80 شهرک‌نشین صهیونیست، از سمت باب مغاربه به مسجدالاقصی یورش برده و در صحن‌های این مسجد به گشت و گذار پرداختند.
 
بر اساس اعلام منابع آگاه،‌ گروه‌هایی از زنان شهرک‌نشین افراطی با در دست داشتن تصاویری از هیکل موهوم،‌ روز گذشته وارد مسجدالاقصی شدند و نظامیان صهیونیست نیز در راستای حمایت از صهیونیست‌ها از ورود مسلمانان به صحن‌های مسجد‌الاقصی جلوگیری کردند.
 
یادآور می‌شود، نیروهای اشغالگر اسرائیل تقریباً ‌هر روز با حمایت از صهیونیست‌ها به آنها اجازه می‌دهد که به‌طور آزادانه در صحن‌های مسجدالاقصی گردش کنند. این درحالی است که مسلمانان فلسطینی در آن زمان اجازه ورود به این مکان مقدس را ندارند.
انتهای پیام
captcha