واکنش رهبران فلسطینی به درخواست غیرانسانی «جعجع»
کد خبر: 3885450
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

واکنش رهبران فلسطینی به درخواست غیرانسانی «جعجع»

چند تن از رهبران احزاب فلسطینی به درخواست غیرانسانی «سمیر جعجع»، رئیس حزب «نیروهای لبنانی»، درباره قرنطینه شدن اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان به‌ منظور جلوگیری از شیوع کرونا واکنش نشان دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از «المیادین»، «تیسیر خالد»، عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک آزادی فلسطین، درخواست سمیر جعجع درباره محاصره و قرنطینه اردوگاه‌های فلسطینی را محکوم کرد.
 
وی در بیانیه‌ای تأکید کرد: اظهارات رئیس حزب نیروهای لبنانی برای پیشگیری از شیوع کرونا در لبنان پیشنهادی نژادپرستانه و مردود است و با ارزش‌های انسانی و حقوق بشر منافات دارد.
 
خالد از جعجع خواست تا دست از تجارت با ویروس کرونا به بهانه حفظ سلامت پناهندگان فلسطینی در اردوگاه‌های لبنان بردارد و افزود: ما سابقه سیاه او و همکاری با آریل شارون، جنایتکار جنگی اسرائیل و نیروهای صهیونیستی در صبرا و شتیلا را هنوز به یاد داریم.
 
در همین راستا،‌ «رأفت مره»، از اعضای ارشد جنبش حماس، نیز درخواست سمیر جعجع درباره قرنطینه اردوگاه‌های فلسطینی را مردود دانست و گفت: دعوت جعجع بی‌فایده و با قوانین حقوق بشری در تناقض است. شایسته‌تر آن است که جعجع از دولت لبنان و سازمان ملل بخواهد به مسئولیتشان عمل کنند؛ چرا که ما همیشه درباره نادیده گرفتن وضعیت آوارگان فلسطینی هشدار داده‌ایم.
 
همچنین، «انور رجا»، مسئول رسانه‌ای جبهه مردمی برای فلسطین، سخنان جعجع را محکوم کرد و از نیروهای ملی لبنان خواست تا در برابر سیاست‌های نژادپرستانه‌ای که جز در خدمت دشمن صهیونیستی نیست ایستادگی کنند.
 
یادآور می‌شود، سمیر جعجع جمعه شب(23 اسفندماه) پیشنهاد داده بود که به‌ منظور جلوگیری از شیوع کرونا، اردوگاه‌های فلسطینی محاصره و جلوی ورود و خروج آوارگان فلسطینی گرفته شود. بر اساس آخرین آمار، حدود ۱۷۴ هزار و ۴۲۲ آواره فلسطینی در ۱۲ اردوگاه در استان‌های مختلف لبنان زندگی می‌کنند.
انتهای پیام
captcha