از تعلیق سفرها در عربستان تا پیش‎بینی شیوع کرونا در سراسر جهان
کد خبر: 3884183
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
نوآمدهای کرونا از نقاط مختلف جهان/

از تعلیق سفرها در عربستان تا پیش‎بینی شیوع کرونا در سراسر جهان

بنابر اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی در خارج از چین طی 24 ساعت گذشته، 3610 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود همه‌گیری کرونا در سراسر جهان تا حداقل ماه خرداد گسترش یابد.

به گزارش ایکنا؛ ایتالیا در رده نخست مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در جهان قرار دارد و از هر 20 نفر که به این ویروس مبتلا می‌شوند، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.

روز گذشته، 18 اسفند آمار جانبختگان ویروس کرونا در ایتالیا به شدت افزایش یافت و به 366 نفر رسیده است.

ناتو

در اعلامیه منتشره ناتو آمده است که کارمندان اتحادیه آتلانتیک شمالی در بروکسل با سفر به شمال ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شدند.

در این اعلامیه آمده است: «ما این خبر را تأیید می‌کنیم که آزمایش کرونا یکی از کارمندان ناتو که در مقر اتحادیه در بروکسل کار می‌کرد، مثبت بوده است».

این بیمار در خانه بستری است و تمام همکارانی که در تماس با او بودند در قرنطینه خانگی قرار دارند.

آمریکا

 تا کنون بیش از 500 نفر در آمریکا به کروناویروس مبتلا شده‌اند. تعداد فوتی‌ها بر اثر ابتلا به این ویروس 21 نفر اعلام شده است.

پیش‌تر مقامات چندین ایالت آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، وضعیت فوق‌العاده اعلام کردند.

اتریش

وزارت بهداشت اتریش امروز، 19 اسفند اعلام کرد: تعداد موارد تأييد شده عفونت با ويروس جديد کرونا در اتريش به 112 نفر رسيده است.

این درحالی است که روز یکشنبه ظهر شمار مبتلایان 102 نفر گزارش شده است.

براساس آخرین داده‌های منتشر شده در وب‌سایت وزارت بهداشت اتریش، در این کشور 4734 تست کرونا ویروس انجام شده است که 112 مورد مثبت بوده است.

کره شمالی

 رسانه خبری کره شمالی گزارش دادند که هزاران تن به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه شدید دولت قرنطینه شده‌اند.

همزمان با تشدید اقدامات کره شمالی برای مقابله با ویروس کرونا، کارمندان بخش بهداشت کره شمالی با لباس‌های سفید حفاظتی امروز ده‌ها تن از مسافران را در فرودگاه بین‌المللی پیونگ یانگ به صف کرده و درجه حرارت آنها را سنجیده و این افراد به فرودگاه ولادی‌واستوک، در شرق دور روسیه منتقل شدند.

رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند که حدود 7000 شهروند کره شمالی قرنطینه شده‌اند که 3000 تن از آنها در استانی هم مرز با چین هستند.

کره شمالی از اواخر ژانویه اقدامات پیشگیرانه مهمی را انجام داده است که به ویژه در رابطه با نمایندگان خارجی است و به طور جدی مانع عملکرد دفتر همکاری فرانسه در پیونگ‌یانگ می‌شود. کره شمالی کمپین مقابله با ویروس خود را مسئله موجودیت ملی دانسته و از ورود توریست‌های خارجی جلوگیری کرده و در عین حال ترافیک مرزی با چین را متوقف کرده است.

اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی

 سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 105 هزار و 586 نفر در 101 کشور رسیده است.

این ویروس طی 24 ساعت گذشته در بلغارستان، کاستاریکا، مالدیو، گویان فرانسه، مالت، مولداوی، جزایر فارو دانمارک و مارتینیک در جزایر کارائیب فرانسه شناسایی شده است.

بنابر بیانیه سازمان بهداشت جهانی در خارج از چین طی 24 ساعت گذشته، 3610 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است، همچنین 71 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بیشترین میزان قربانیان ویروس کرونا پس از چین در کشورهای ایتالیا، ایران و کره جنوبی به ثبت رسیده است.

گفته می‌شود که 65 میلیون نفر در دو کشور چین و ایتالیا در قرنطینه به‌سر می‌برند.

عربستان سعودی

به دلیل شیوع ویروس کرونا در عربستان سعودی سفر شهروندان این کشور به 9 کشور را به حالت تعلیق در آورده است.

خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد که عربستان تمامی پروازهای هوایی و نیز سفرهای دریایی به این 9 کشور را به حال تعلیق در آورده است.

بر اساس این گزارش،  لغو پرواز 9 کشور شامل کشورهای امارات، کویت، بحرین، لبنان، کره جنوبی، مصر، عراق، سوریه و ایتالیا می‌شود.

وزارت بهداشت عربستان امروز از ثبت چهار مورد جدید کرونا در این کشور خبر داد و شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را در مجموع 11 تن اعلام کرد.

فلسطین اشغالی

«اورلی وینستین»، مقام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی تأکید کرد که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در فلسطین به ۲۵ نفر افزایش یافته است.

پیش از این گفته شده بود که حدود ۸۰ هزار نفر از صهیونیست‌ها، خود را در قرنطینه خانگی قرار داده‌اند.

برخی از کارشناسان، اسرائیل را به پنهانکاری درباره ارائه آمار درست از مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین متهم کرده‌اند.

شیوع کروناویروس در سراسر جهان

ژونگ نانشان، رئیس کمیسیون ویژه کمیته دولتی در امور بهداشت و درمان چین، احتمال داد که کرونا ویروس حداقل تا ماه ژوئن(خرداد) در سراسر جهان گسترش خواهد یافت.

به گزارش روزنامه شنیمین شیبا او، ژونگ نانشان: براساس پیش‌بینی، همه‌گیری در سراسر جهان تا حداقل ژوئن(خردادماه) گسترش خواهد یافت. تأکید بر مبارزه با کرونا‌ویروس در آینده ممکن است از صدور (بیماری از چین) به ورود آن تغییر یابد.

انتهای پیام
captcha