مرگ‌ومیر یمنی‌ها بر اثر کرونا؛ دستاورد جدید دولت مستعفی
کد خبر: 3885719
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
وزارت بهداشت یمن هشدار داد:

مرگ‌ومیر یمنی‌ها بر اثر کرونا؛ دستاورد جدید دولت مستعفی

سخنگوی وزارت بهداشت یمن در صنعا گفت: اقدامات خودسرانه دولت مستعفی منصور هادی در مقابله با کرونا عواقب وخیمی دارد و منجر به فاجعه بزرگی خواهد شد که هیچ کس از آن مستثنا نیست.  

به گزارش ایکنا به نقل از «المیادین»، «یوسف الحاضری»، سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله در صنعا، گفت: دولت مستعفی منصور هادی این بار با کرونا مرگ‌ومیر را برای ملت یمن به ارمغان می‌آورد!
 
وی افزود: دولت مستعفی که کنترل فرودگاه‌های «عدن» و «سیئون»(در جنوب یمن) را در اختیار دارد، تعداد پرواز‌ها از مصر و اردن را به 5 پرواز افزایش داده؛ در حالی که این اقدام با توجه به شیوع کرونا در سراسر جهان بسیار خطرناک است.
 
الحاضری با اشاره به شمار مبتلایان به بیماری کرونا در مصر گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا در مصر به بیش از 100 نفر رسیده است که 2 نفر از آنها جان باخته‌اند. در اردن نیز مقامات این کشور 12 مورد ابتلا به این بیماری را تاکنون ثبت کرده‌اند.
 
وی هشدار داد: اقدامات خودسرانه دولت مستعفی در مقابله با کرونا عواقب وخیمی خواهد داشت و منجر به فاجعه بزرگی خواهد شد که هیچ‌کس نه در شمال و نه در جنوب یمن از آن مستثنا نخواهد بود.
 
الحاضری همچنین مسئولیت کامل هرگونه ابتلا به ویروس کرونا در یمن را برعهده دولت مستعفی دانست و خواستار جلوگیری از سفرهای هوایی و نظارت بر ورودی‌های مرزی و دریایی براساس اقدامات متعارف برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا شد.
 
وی از سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی خواست تا به وظیفه خود عمل کند و هرچه سریعتر جلوی این فاجعه را، که در اثر بی‌مبالاتی و بی‌مسئولیتی دولت مستعفی به وجود خواهد آمد، بگیرند.
انتهای پیام
captcha