نقش خطیر مثلث مردم، دولت و مجلس جدید در سال 99 / شکست پروژه ناکارآمدنمایی نظام
کد خبر: 3885803
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
انبارلویی بیان کرد:

نقش خطیر مثلث مردم، دولت و مجلس جدید در سال 99 / شکست پروژه ناکارآمدنمایی نظام

کارشناس مسائل سیاسی با رد برخی تحلیل‌ها مبنی بر افزایش تنش‌های سیاسی در سال 99 با روی کار آمدن مجلس جدید، گفت: با توجه به اتفاقات سخت سال گذشته، مثلث مردم، مجلس و دولت در سال 99 مأموریت‌های کلیدی برای حل مشکلات کشور دارد. لذا کشور فرصتی برای جدال‌ و ستیزهای سیاسی ندارد و نخبگان در مجلس و دولت باید تمام وقت خود را به مبارزه با تحریم‌های اقتصادی و جنگ روانی آمریکا و تقویت اقتصاد ملی اختصاص دهند.

محمدکاظم انبارلویی

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره وضعیت کشور در سال 98 و چشم‌انداز سال آینده گفت: سال 98 را در حالی به پایان رساندیم که حوادثی از قبیل سیل، زلزله، ترور وحشیانه سپهبد سلیمانی و همراهانش و شیوع ویروس کرونا را شاهد بودیم. در همه این حوادث مردم شجاع ایران در کنار هم بودند و نمایشی از وحدت و انسجام ملی و اسلامی را ارائه دادند و حس همکاری، همگرایی، همیاری و ایثار اقشار مختلف ملت به وضوح مشاهده شد.

سال 98؛ نمایش همگرایی و ایثار ملی

وی افزود: در حادثه سیل و زلزله همه دیدند که قشر روحانیت پای کار میدانی آمد و به یاری عملی مردم شتافت. در موضوع تکریم و تعظیم سردار سلیمانی همه شاهد بودند که تمام اقشار و اقوام و جریان‌های سیاسی و حتی مردم منطقه حضور عظیم و بی‌سابقه‌ای را در مراسم تشییع این شهیدان رقم زدند. در واقع سیل حضور مردمی در جغرافیای منطقه پرده‌برداری از امت واحده اسلام و قرآن در مقابل استکبار جهانی بود.

انبارلویی اظهار کرد:‌ در ایام پایانی سال نیز کشور ما در کنار بیش از صد کشور جهان درگیر ویروس کرونا شد که اتفاقی بی‌سابقه برای ملت و مسئولان ما بود که تا پیش از این تجربه نشده بود. اما در این اتفاق نیز ملت ایران در کنار دولت و مسئولان یکپارچه و ایثارگرانه در مقابل این ویروس ایستادند.

قوی بودن زیرساخت‌های حوزه سلامت به برکت اتکا به توان داخلی

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های سلامت و بهداشتی کشور به اندازه‌ای قوی و محکم است که می‌توانیم به سرعت از این مرحله عبور کنیم. دلیل قوی بودن زیرساخت‌های بهداشتی نیز حضور یافتن اقشار فراوانی از ملت‌های منطقه برای انجام اقدامات درمانی و بیمارستانی در ایران است و این به برکت اتکا به توان داخلی در دوران پس از انقلاب است. لذا در موضوع مقابله با کرونا به لحاظ زیرساختی نگرانی چندانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین تقسیم کار مناسبی میان ستاد ملی مبارزه با کرونا ذیل وزارت بهداشت و دولت و نیروهای مسلح انجام گرفته و اگر مردم به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های صادره به خوبی عمل کنند به سلامت از این بحران عبور خواهیم کرد.

ترکیب مجلس آینده و امیدواری به حل مشکلات اقتصادی

انبارلویی درباره وضعیت سال آینده به ویژه با روی کار آمدن مجلس یازدهم گفت: مجلس آینده با توجه به حضور فراوان نیروهای جوان و انقلابی می‌تواند در حوزه قانونگذاری و نظارت نویدبخش رکوردی از شفافیت و کارآمدی برای یک دوره چهارساله باشد. ترکیب مجلس یازدهم این امیدواری را ایجاد می‌کند که مسائل و مشکلات کشور با همراهی مردم و عملکرد جهادی و انقلابی نمایندگان به سرعت به سمت حل شدن پیش برود.

وی درباره برخی نگرانی‌ها در مورد اینکه سال آینده به لحاظ روابط مجلس و دولت سال پرتنشی باشد اظهار کرد: من اصلا به تنش‌زا بودن روابط دولت و مجلس جدید اعتقاد ندارم. دولت باید تا آخرین ساعت کاری خود به فعالیت و تلاش خود ادامه دهد و مجلس جدید نیز با وجود اختلاف فکری و سیاسی با دولت، براساس خرد جمعی و مصالح ملی، حتما با دولت همکاری و همراهی خواهد کرد.

فرصتی برای جدال و تنش بین مجلس آینده و دولت نیست

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه ابراز کرد: مثلث مردم، مجلس و دولت در سال 99 مأموریت‌های کلیدی برای حل مشکلات کشور، به ویژه با توجه به اتفاقات سخت سال گذشته، دارند. ایران از یکسو همواره در معرض بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله قرار دارد و از سوی دیگر در محاصره اقتصادی دشمن قرار دارد و لذا ما خودمان به اندازه کافی دشمن داریم و حتما نمایندگان مردم در مجلس متوجه این وضعیت خطیر هستند و می‌دانند که باید اختلافات را کنار بگذارند و دست به دست هم بدهند و برای حل مشکلات مردم از جمله در حوزه اقتصادی و معیشتی اقدامات مؤثر عملی انجام دهند.

وی با بیان اینکه امروز فرصتی برای جدال‌ و ستیزهای سیاسی نیست، گفت: مبارزه با تحریم‌های اقتصادی و جنگ روانی آمریکا و متحدانش در کنار تلاش برای تقویت درونی اقتصاد باید تمام وقت نخبگان را به خود اختصاص دهد. لذا معتقدم خردورزی مجلس یازدهم و دولت و همکاری با همدیگر ما را به سمت حل مشکلات کشور پیش خواهد برد.

انبارلویی با اشاره به تلاش دشمن در سیاه‌نمایی و ناکارآمد نشان دادن نظام در حل مشکلات، تصریح کرد: شیوع کرونا با هماهنگی نسبی نهادهای مربوطه به خوبی مدیریت شد، در حالی که در برخی کشورهای غربی و حتی آمریکا نحوه مدیریت این بیماری توسط دولت‌ها با انتقادات زیادی از سوی نخبگان آن کشورها مواجه شده است.

وی بیان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که دشمنان ما را احمق‌ آفرید‌ه‌ است و با وجود اینکه کشور ما زیر بار شدیدترین تحریم‌ها حتی اقلام بهداشتی و درمانی بود، اما توانستیم نه فقط در مهار این ویروس، بلکه در راه ساخت واکسن این ویروس نیز گام برداریم. لذا رسانه‌های داخلی نیز باید با انعکاس این اخبار امیدوارکننده و عزت‌آفرین هم افق روشنی را پیش چشم مردم ترسیم کنند و هم توطئه‌های تبلیغاتی و روانی دشمنان را خنثی سازند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha