برگزاری دوره آموزش مجازی «تدبر در قرآن»
کد خبر: 3885808
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

برگزاری دوره آموزش مجازی «تدبر در قرآن»

مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران با توجه به تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در پی گسترش ویروس کرونا، اقدام به برگزاری دوره‌های مجازی آموزش تدبر در قرآن کریم کرده است.

برگزاری دوره مجازی آموزش تدبر در قرآن

به گزارش ایکنا؛ مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران باتوجه به تعطیلی‌های به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و امکان استفاده مردم از آموزش‌های مجازی،‌ اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت تدبر در قرآن کرده و تلاش دارد در این ایام با توجه به فرصت ماه مبارک رجب و شعبان و همچنین فرصت افراد در مطالعه و مباحثه، مجموعه این روش‌ها را در یک دوره فشرده و متمرکز، به صورت مجازی آموزش دهد.

بر همین اساس دوره مجازی فشرده و متمرکز روش‌های تدبر در قرآن شامل دوره‌هایی همچون «مقدمات تدبر در قرآن»،‌ «روش‌های تفکر در قرآن»، «روش‌های تدبر کلمه‌ای»، «روش‌های تدبر سوره‌ای»، «روش‌های تدبر قرآن به قرآن»، «روش‌های تدبر مکی»، «روش‌های تدبر مدنی»، «روش‌های تدبر ادبی، جلد هشتم (ساختار کلام)»، «روش‌های تدبر ادبی جلد نهم (بلاغت و حروف)» و «روش‌های تدبر روایی» برگزار می‌شود.

روش‌های تدبر در قرآن، مجموعه‌ای است که مبتنی بر تفسیر شریف المیزان، تحقیق و پژوهش شده و در 10 جلد تدوین شده است. در این دوره مهم‌ترین روش‌های تدبر در قرآن همراه با تمرین عملی بر روی سوره‌ها به مخاطبان آموزش داده می‌شود. مجموعه این روش‌ها قریب به 16 سال است که در دانشگاه‌های مختلف کشور آموزش داده می‌شود.

این آموزش‌های رایگان، دو یا سه جلسه در هفته برگزار می‌شوند. طول دوره، فروردین‌ماه 99 خواهد بود و ثبت نام تا امروز، 26 اسفندماه از طریق quranetratschool.ir انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha