توقف اقامه نماز در تمام مساجد امارات/ برگزاری دوره مجازی حفظ قرآن
کد خبر: 3885835
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲

توقف اقامه نماز در تمام مساجد امارات/ برگزاری دوره مجازی حفظ قرآن

امارات متحده عربی دوشنبه شب اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع کرونا، اقامه نماز در مساجد، مصلاها و مراکز عبادی کشور برای یک ماه متوقف می‌شود و در عین حال یک مرکز قرآنی در این کشور به برگزاری دوره مجازی حفظ قرآن برای تعطیلات بهار اقدام کرده است.  

توقف اقامه نماز در تمام مساجد امارات و برگزاری دوره مجازی حفظ قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری امارات الیوم، اداره بحران و حوادث غیرمترقبه امارات  خبر داد که با موافقت سازمان امور اسلامی و اوقاف این کشور در راستای توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر لزوم مبارزه با گسترش و شیوع ویروس کرونا، اقامه نماز در تمامی مساجد، مصلاها و مراکز عبادی برای یک ماه متوقف می‌شود. این تصمیم در اجرای اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه‌ای است که از سوی دولت برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ شده است.
 
در همین راستا مرکز  قرآن کریم «حمید بن راشد النعیمی» در امارات اعلام کرد که نخستین دوره حفظ مجازی قرآن کریم این مرکز را در تعطیلات بهار برای جوانان ارائه خواهد داد.
 
این دوره که با مشارکت 120 قرآن‌آموز دختر و پسر برگزار خواهد شد، با استفاده از تکنولوژی جدید آموزشی با هدف گشودن افق‌های جدید به روی دانشجویان اماراتی و تأکید بر توانایی‌های مردم این کشور در ابتکار و ابداع و استفاده از فرصت‌های به‌ دست آمده ارائه خواهد شد.
 
«عزة بنت عبدالله النعیمی»، مدیرکل این مؤسسه قرآنی، هدف از برگزاری این دوره مجازی را تسهیل خدمت‌رسانی به جوانان برای حفظ قرآن کریم و تسهیل در حفظ و قرائت قرآن کریم برای سایر افراد جامعه و پر کردن اوقاف فراغت دانشجویان و دانش‌آموزان توصیف کرد.

 
برگزاری دوره مجازی حفظ قرآن کریم در امارات
 
یادآور می‌شود، شمار مبتلایان به کرونا در امارات متحده عربی به ۹۸ نفر رسیده و تعداد بهبودیافتگان نیز ۲۳ نفر است. براساس جدیدترین آمارها، تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به ۱۷۹ هزار و ۸۱۴ نفر رسیده که تاکنون ۷۸ هزار و ۲۹۲ نفر از این بیماران بهبود یافته و ۷ هزار و ۷۱ نفر نیز فوت کرده‌اند.
انتهای پیام
captcha