محدودیت یک‌ماهه سفر به کشورهای عضو منطقه شینگن
کد خبر: 3885913
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

محدودیت یک‌ماهه سفر به کشورهای عضو منطقه شینگن

اتحادیه اروپا اعلام کرد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی سفرهای غیرضروری کشورهای غیر عضو شینگن را برای مدت سی روز ممنوع می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شینگن ویزا اینفو، اتحادیه اروپا عصر روز دوشنبه  تصمیم گرفت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی سفرهای غیرضروری به ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا را برای مدت ۳۰ روز ممنوع کند.

این پیشنهاد را «اورسولا فون در لین»، رئیس کمیسیون اروپا در توئیتی اعلام کرد. وی پس از ویدئو کنفرانس با سران جی هفت شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، ژاپن، ایتالیا، آلمان و کانادا گفت: ما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم تا فشار شدید بر نظام سلامت خود را کاهش دهیم.
 
وی افزود: ما می‌دانیم که هر کاری که مانع از تجمع و ارتباط مردم با هم شود گسترش ویروس را کاهش می‌دهد. هر چه مسافرت کمتر باشد، بهتر می‌توانیم با این ویروس مقابله کنیم.

کمیسیون اروپا همچنین قصد دارد تا مسیری سبز ایجاد کند که اولویت حمل و نقل را به خدمات اضطراری، غذا و کالاهای پزشکی بدهد. تنها ساکنان، اعضای خانواده و کارمندان ضروری، کارکنان بخش بهداشت و پزشکان از این قوانین مستثنا خواهند بود.

اتحادیه اروپا تأکید کرده است که بحران شیوع ویروس کرونا ممکن است طول بکشد و همکاری در این زمینه ضروری است.

سازمان بهداشت جهانی چند روز پیش اروپا را کانون همه‌گیری ویروس کرونا معرفی کرده بود. «جوزپه کونته»، نخست‌وزیر ایتالیا که کشورش پس از چین بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را دارد،‌ روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» هشدار داد که ویروس کرونا در کشورش هنوز به اوج خود نرسیده است و هفته‌های پیش‌رو روزهای خطرناکی در انتظار این کشور است و نیاز به حداکثر اقدامات احتیاطی است.

همچنین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به بیش از 6 هزار و 600 نفر رسیده و وزارت خارجه آلمان امروز با صدور بیانیه‌ای درباره هرگونه سفر غیرضروری به داخل و خارج از این کشور هشدار داد.
 
انتهای پیام
captcha