سوء استفاده آمریکا از قانون منع آمد و شد در عراق
کد خبر: 3886004
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

سوء استفاده آمریکا از قانون منع آمد و شد در عراق

«سعد الکعبی»، تحلیلگر سیاسی عراق امروز سه‌شنبه، ۲۷ اسفند تأکید کرد که نیروهای آمریکایی از قانون منع آمد و شد برای جلوگیری از شیوع کرونا سوء استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از السومریه نیوز، سعد الکعبی نسبت به سوء استفاده نیروهای آمریکایی از وضعیت فعلی منع آمد و شد هشدار داد.

وی افزود: بر اینکه فرودگاه «عین‌الاسد» منتظر دریافت «بمب‌افکن بی-۵۲» است و باید از ورود این بمب‌افکن جلوگیری کرد. ایالات متحده قصد دارد نیروهای بیشتری به دو پایگاه عین الاسد و «التاجی» در وضعیت کنونی منع آمد و شد وارد کند.

الکعبی تصریح کرد: آمریکا در حال آماده‌سازی برای اشغال عراق است و تلاش‌های خود به‌منظور تحمیل حضور نظامی خود در عراق را متوقف نخواهد ساخت.

آمریکا سعی دارد از وضعیت منع آمد و شد سوء استفاده کرده و نیروهای خود را که در حال عقب‌نشینی از سوریه هستند، در دو پایگاه التاجی و عین‌الاسد مستقر کند.

وی با بیان اینکه بایستی از ورود بمب‌افکن بی-۵۲ جلوگیری شود، گفت: این بمب‌افکن تهدیدی بزرگ برای نیروهای امنیتی و همه عراق محسوب می‌شود و ممکن است برای انجام عملیات‌های نظامی علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامی به‌کار گرفته شود.

الکعبی تأکید کرد: گزینه‌های دیگری در کنار گزینه نظامی برای پایان بخشیدن به حضور نیروهای آمریکایی مطرح است. باید نقض توافق‌نامه و چارچوب استراتژیک توسط نیروهای تروریست آمریکا در آژانس‌‌های بین‌المللی مطرح شود و پارلمان طرح اخراج نیروهای اشغالگر را برای سرعت‌بخشی به رهایی از این نیروها تصویب کند.

انتهای پیام
captcha