18 زخمی در انفجار دو بمب در منطقه مسلمان‌نشین تایلند
کد خبر: 3886121
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

18 زخمی در انفجار دو بمب در منطقه مسلمان‌نشین تایلند

یک مسئول امنیتی در تایلند از انفجار دو بمب در مقابل دفتر دولتی ایالت «یالا» در جنوب تایلند و زخمی شدن 18 نفر خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «رویترز»، بر اساس اعلام منابع امنیتی تایلند، امروز، 27 اسفندماه، دو بمب در مقابل مرکز اداره استان‌های مرزی جنوبی در استان یالا در تایلند منفجر شد.
 
این اداره کار نظارت بر اداره سه استان مسلمان‌نشین «ناراتیوات»، «پاتانی» و «یالا» را بر عهده دارد که از سال ۲۰۰۴ تا کنون شاهد درگیری و تنش‌های جدایی‌طلبانه‌ بوده و ۷ هزار کشته در پی داشته است.
 
این مرکز پیش از وقوع دو انفجار مذکور، میزبان نشستی دولتی درباره بیماری کرونا و تصمیم گیری در این مورد بود.
 
سخنگوی نظامی این منطقه در گفت‌وگو با رویترز گفت که بمب اول یک بمب دستی بود که برای جلب توجه مردم، در خارج از دفتر اداره استان‌های مرزی جنوبی منفجر شد. اما پس از آن یک بمب جاسازی شده در خودرویی که در فاصله 10 متری انفجار اول قرار داشت، منفجر شد و در اثر این انفجار 18 نفر زخمی شدند اما هیچ تلفاتی در پی نداشت.
 
وی افزود: این خودروی بمب‌گذاری شده 10 دقیقه پس از انفجار نخست منفجر شد و در میان زخمی‌های این حادثه 5 روزنامه‌نگار، 5 پلیس و یک نفر ارتشی و یک عابر پیاده به چشم می‌خورند.
 
تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است و بر اساس پیشینیه حوادث این منطقه، بر عهده گرفتن چنین حوادثی در این منطقه بسیار کم اتفاق می‌افتد.
انتهای پیام
captcha