نمار جماعت در مساجد تا اطلاع ثانوی لغو شد
کد خبر: 3886233
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
با اعلام مرکز رسیدگی به امور مساجد؛

نمار جماعت در مساجد تا اطلاع ثانوی لغو شد

با ابلاغ مرکز رسیدگی به امور مساجد، برگزاری نماز جماعت و هرگونه مراسم در مساجد تا اطلاع ثانوی، تعطیل است و هرگونه مهر و تسبیح باید از مساجد جمع‌آوری شود.

نمار جماعت در مساجد تا اطلاع ثانوی لغو شدبه گزارش ایکنا، مرکز رسیدگی به امور مساجد برای سومین بار در ماه اخیر، بیانیه‌ای درباره چگونگی فعالیت مساجد در  ایام شیوع کرونا صادر کرد و از لغو نماز جماعت و تمام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در آن تا اطلاع ثانوی، خبر داد.

این مرکز در بیانیه قبلی خود، تعطیلی جماعات و مراسم مذهبی در مسجد را به عنوان یک توصیه به مساجد مطرح کرده بود، اما در جدیدترین بیانیه خود، تعطیلی جماعات را به عنوان یک حکم، ابلاغ کرد.

در بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد که در پایگاه تخصصی مسجد منتشر شده، آمده است:

«باسمه ‌تعالی

ائمه ‌محترم‌ جماعات، سلام‌ علیکم

پیرو نامه ستاد فرماندهی‌ عملیات مدیریت‌ بیماری‌ کرونا، مبنی‌ بر درخواست تعطیلی کلیه‌ جماعات‌ و مراسمات در مساجد تا فروکش‌ نمودن سیر صعودی این‌ بیماری و نظر مقام‌ معظم‌ رهبری(مدظله‌العالی) مبنی‌ بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات‌ این‌ ستاد، اعلام‌ می‌گردد؛ کلیه‌ اجتماعات اعم‌ از نمازجماعت و مراسمات در مساجد تا اطلاع‌ ثانوی تعطیل‌ است.

در ضمن نکات‌ زیر مورد تأکید میباشد:

1 _ تعطیلی نماز جماعت به‌ معنای بسته‌ بودن درب‌ مسجد در اوقات‌ شرعی و پخش‌ نشدن اذان از مناره و بلندگوهای‌ مسجد نیست، لذا خواهشمندیم با همت امام‌ محترم‌ جماعت و خادم‌ عزیز درب‌ مساجد در اوقات نماز باز باشد و اذان پخش‌ گردد.

2 _ هرگونه مُهر، تسبیح، سجاده، کیسه‌کفش(دائمی) و چادر از شبستان‌ مسجد جمع‌آوری‌ شود و از جاکفشی‌‌های تعبیه‌ شده در ورودی‌ مسجد استفاده‌ نشود»

انتهای پیام
captcha