بهره‌مندی بیش از ۲۳ هزار مددجوی کمیته امداد از کارگاه‌های آموزش خانواده
کد خبر: 3886252
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

بهره‌مندی بیش از ۲۳ هزار مددجوی کمیته امداد از کارگاه‌های آموزش خانواده

معاون امور فرهنگی کمیته امداد هرمزگان گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری ۲۳ هزار و ۱۷۵ نفر از مددجویان در برنامه‌های آموزش خانواده این نهاد شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، عیسی زارعی، معاون امور فرهنگی این نهاد، اظهار کرد: توانمندسازی خانواده‌های نیازمند تنها به زمینه‌های اقتصادی منحصر نمی‌شود، ارتقا و تقویت مبانی فکری و فرهنگی مددجویان مهم‌ترین پیش‌نیاز برای توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی آن‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: به همین منظور کمیته امداد دوره‌های آموزش خانواده را برای زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، کودکان، سالمندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و زوج‌های جوان تحت حمایت برگزار می‌کند که در 11 ‌ماهه سال جاری، 23 هزار و 175 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند و از مجموع این تعداد 22 هزار و 160 نفر از آموزش‌های خانواده و تعداد یک هزار و 15 نفر از خدمات آموزشی مجتمع‌های فرهنگی و خوابگاهی کمیته امداد امام(ره) استان هرمزگان بهره‌مند شده‌اند.

زارعی با اشاره به اینکه ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت، تقویت باورهای دینی، آگاه‌سازی و آموزش به زوج‌های جوان و تلاش در راستای موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در حوزه فرهنگی است، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه، 876 میلیون تومان برای مددجویان در این زمینه هزینه شده است.

وی افزود: از اساسی‌ترین رویکردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه فرهنگ می‌توان به برنامه‌های فرهنگی بر مبنای آموزه‌های دینی، به‌کارگیری دانش روز، احساس مسئولیت اجتماعی و نقش‌آفرینی در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور اشاره کرد که بر همین اساس آموزش خانواده‌ها به‌منظور آگاه‌سازی و تقویت بنیان‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین مددجویان می‌تواند گام مؤثری در افزایش نشاط و خودباوری آن‌ها باشد.

برگزاری دوره‌های احکام، معارف و قرآن برای مددجویان

معاون امور فرهنگی کمیته امداد هرمزگان با اشاره به اینکه دوره‌های احکام و معارف، قرآن و مشاوره‌های رفتاری نیز برای مددجویان برگزار می‌شود، افزود: این دوره‌ها در قالب آموزش‌های چهره به چهره، گروهی، کلاسی، جلسات کارگاهی، اردویی، آموزش‌های مجتمع‌های فرهنگی و تربیتی (خوابگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی) به مددجویان ارائه می‌شود.

زارعی گفت: در راستای تحکیم بنیان خانواده، افزایش امید به زندگی و کاهش تنش‌های روحی و روانی در جامعه هدف، این نهاد اردوهای درون استانی و برون‌استانی ویژه خانواده‌ها برگزار می‌کند که در این اردوها خدمات مشاوره‌ای نیز در زمینه‌های رفتاری و اعتقادی، برنامه‌های ورزشی و خدمات آموزشی به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha