امیدواری ترکیه به رونق اقتصادی با نفت ارزان پس از کرونا
کد خبر: 3886415
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸

امیدواری ترکیه به رونق اقتصادی با نفت ارزان پس از کرونا

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار امیدواری کرد با فروکش کردن بحران کرونا، این کشور بتواند با استفاده از کاهش قیمت نفت، رونق اقتصادی پیدا کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، ترکیه روز گذشته نخستین مرگ ناشی از کرونا و افزایش موارد تأیید شده مبتلایان تا 98 نفر  در این کشور را تایید و اعلام کرد اقدامات لازم برای مبارزه با شیوع این ویروس را افزایش می‌دهد.

رجب طیب اردوغان در آغاز جلسه‌ای با حضور وزرا، جمعی از بانکداران و مدیران کسب و کارهای این کشور که برای بررسی بحران کرونا تشکیل شده بود گفت: در حرکت نگه‌داشتن همه چرخ‌های اقتصاد در حین مبارزه با کرونا کار آسانی نیست.
 
وی افزود: اگر ما بتوانیم این چند هفته را به خوبی مدیریت کنیم و ملت را به خوبی آگاه سازیم و ویروس را تحت کنترل خود داشته باشیم، چشم‌انداز خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم که بهتر از آن چیزی است که امیدوار بودیم. ما می‌توانیم ببینیم که با موفقیت از این دوره خارج می‌شویم و فرصت‌های بیشتری در انتظار ما است.
 
وی گفت که تحولات مالی در ارتباط با سقوط قیمت نفت، برای ترکیه که بیشتر نیاز انرژی خود را وارد می‌کند مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت.
 
اقتصاد ترکیه در سال 2018 با بحران ارزی روبرو شد و لیر از اواخر سال 2017 بیش از 40 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.
 
با این حال، این کشور در نیمه دوم سال گذشته بار دیگر شاهد رشد اقتصادی بود به طوری که در سه ماهه چهارم سال 2019 پس از اقدامات دولت برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی، 6 درصد رشد کرد.
انتهای پیام
captcha