تمهیدات لازم برای پیامدهای آینده کرونا اندیشیده شود / دانشگاه‌ها وارد میدان شوند
کد خبر: 3886447
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
محسنیان‌راد:

تمهیدات لازم برای پیامدهای آینده کرونا اندیشیده شود / دانشگاه‌ها وارد میدان شوند

استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به پیامدهای اقتصادی و فرهنگی کرونا به خصوص مسئله بی‌اعتمادی به رسانه‌های داخلی گفت: باید تمهیدات لازم برای پیامدهای آینده کرونا اندیشیده شود و دانشگاه‌ها با همه توان وارد میدان شوند.

تمهیدات لازم برای پیامدهای آینده کرونا اندیشیده شود / دانشگاه‌ها وارد میدان شوندمهدی محسنیان‌راد، استاد برجسته روزنامه‌نگاری کشور و استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) شامگاه چهارشنبه، 28 اسفندماه در سومین وبینار علوم انسانی و اجتماعی کرونا با موضوع «حکمرانی و ارتباطات بحران» گفت: مشکلی که در ایران داریم این است که هرگز یاد نگرفته‌ایم رسانه کمی معتبر، تا حدودی معتبر و معتبر دام‌اند؛ آیا مردم می‌دانند فرق رسانه معتبر و غیر معتبر چیست؟.
وی با بیان اینکه این مسئله مرتبط با تشخیص مردم است و با حکم درست نمی‌شود، اظهار کرد: اما چرا این تشخیص را نداریم، چون وقتی روزنامه سلام نوشت که قتل‌های زنجیره‌ای را وزارت اطلاعات انجام داده، ظهر همان روز آن را توقیف کردند.
محسنیان راد بیان کرد: جامعه این مسائل را به حافظه جمعی می‌سپارد و نتیجه آن این است که در جمع‌های کوچک خانگی، یک مهندس و پزشک و ... فرقی میان اخبار شبکه‌های اجتماعی با صدا و سیما و خبرگزاری‌های معتبر ایجاد نمی‎کنند.
این استاد روزنامه‌نگاری با بیان اینکه چرا باید رئیس جمهور با لبخند غیر کلامی عجیبش و در شرایطی که تازه کرونا در کشور شروع شده است، بگوید شنبه همه چیز تمام می‌شود، افزود: وقتی این اتفاق رخ داد اعتبار منبع خبر از بین می‌رود؛ ما به اعتبار منابع خبری آسیب زد‌ه‌ایم و سبب بی‌اعتمادی مردم به صدا و سیما و رسانه‌های داخلی شده‌ایم.
محسنیان‌راد با بیان اینکه چقدر تناقض در رسانه‌های خودی در این مدت داشته‌ایم، تصریح کرد: مطمئن باشید ترامپ مشاور ارتباطات دارد و به حرف او گوش می‌دهد، ولی ما در کشور کمتر این مسئله را داریم.
این روزنامه‌نگار معروف کشور بیان کرد: ما در روزهای آینده با مشکلات فرهنگی زیادی بر اثر کرونا روبرو خواهیم شد، زیرا مثلا اگر تا دیروز یکسری افراد به کارهایی مانند نظافت منازل و ... مشغول بودند، دچار مشکل شده‌اند، بنابراین بیاییم کاری کنیم که به کسانی که در سال‌های قبل عیدی می‌دادیم، الان هم بدهیم.
وی تصریح کرد: به فکر خانواده‌های افسرده باشیم و دانشگاهیان به جای گنده‌گویی و تولید اسلاید به زبان انگلیسی بنشینند ببینند چه کمکی می‌توانند به این بحران کنند، زیرا آشفتگی در تصمیمات و بی‌مدیریتی را می‌بینیم.

انتهای پیام
captcha