فراکسیون‌های شیعه مخالفت خود با نخست‌وزیری الزرفی را به رئیس‌جمهور ابلاغ کردند
کد خبر: 3886619
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

فراکسیون‌های شیعه مخالفت خود با نخست‌وزیری الزرفی را به رئیس‌جمهور ابلاغ کردند

فراکسیون‌های شیعه با برگزاری نشستی به رئیس جمهور این کشور ابلاغ کردند که با انتخاب «عدنان الزرفی» برای تشکیل کابینه مخالف هستند.

فراکسیون‌های شیعه مخالفتشان با نخست‌وزیری الزرفی را به رئیس‌جمهور ابلاغ کردندبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المسله، فراکسیون‌های شیعه پس از برگزاری نشستی در منزل «عمار الحکیم» به عدم پذیرش «عدنان الزرفی» به عنوان مأمور تشکیل کابینه رأی دادند.

برخی منابع در این باره تصریح کردند: فراکسیون‌های شیعه پس از این نشست، با ارسال نامه‌ای به برهم صالح، رئیس جمهور عراق ابلاغ کردند که الزرفی را به عنوان مأمور تشکیل کابینه نمی‌پذیرند.

به گفته این منابع، یک کمیته تشکیل شد و به برهم صالح ابلاغ شد که باید شخص دیگری را به عنوان نخست وزیر معرفی کند.

یقینا مذاکرات برای تشکیل کابینه الزرفی شکست خواهد خورد و نخواهد توانست نشستی برای معرفی کابینه خود برگزار کند؛ هر چند که وی، در جریان تماس با فراکسیون‎های مختلف، به آنان وعده‌های زیادی داده بود.

براساس این گزارش، الزرفی به آنان گفته بود که سعی خواهد کرد، «بر اساس اراده احزاب» سیاسی به آنان پست‌های وزارتی بدهد، مشروط به اینکه این مذاکرات، محرمانه باقی بماند.

تحولات نشان می‌دهد که حمایت منطقه‌ای که الزرفی، انتظار آن را داشت، صورت نگرفته و صورت نخواهد گرفت؛ زیرا قدرت‌های منطقه‌ای و آمریکا به این نتیجه رسیدند که الزرفی باعث شکاف بزرگی در میان جامعه عراق شده است.

انتهای پیام
captcha