وقتی ترویج فرهنگ قرآنی مجازی می‌شود
کد خبر: 3887002
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳

وقتی ترویج فرهنگ قرآنی مجازی می‌شود

رئیس کمیته فضای مجازی اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد با ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته گفت: اقداماتی با همکاری نهادهای مختلف در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در شبکه‌های مجازی در حال انجام است.

وقتی ترویج فرهنگ قرآنی مجازی می‌شودمحمد شایق، رئیس کمیته فضای مجازی اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد از برگزاری 10 جلسه کمیته فضای مجازی در سال 98 خبر داد و اظهار کرد: با پیشنهاد کمیته فضای مجازی و با تصویب هیئت مدیره در ابتدای سال 1398 قراردادی با شرکت احیای تجارت سپهر ایساتیس جهت طراحی یک اپلیکیشن مسابقات و آزمون‌های قرآنی به صورت آنلاین و آفلاین منعقد شد که در تیرماه 1398 با حضور مسئولان و بیش از 70 نفر از مدیران موسسات از این اپلیکیشن قرآنی به نام «افق» که برگرفته از عبارت احیای فرهنگ قرآنی است، رونمایی شد.

شایق با اشاره به قابلیت‌های اپلیکیشن قرآنی افق اضافه کرد: امسال توانستیم دو مسابقه بزرگ قرآنی با هدف توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه در اپلیکیشن افق برگزار کنیم که در مهرماه 98 همزمان با ایام اربعین حسینی مسابقه «سقا» با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با بیش از 4500 شرکت کننده برگزار شد و به قید قرعه به 40 نفر از برگزیدگان کمک هزینه نقدی سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

قائم مقام اتحادیه قرآنی استان یزد افزود: همچنین همزمان با شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دی ماه 98، مسابقه هفتگی «فهم نور» با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد آغاز شد که هر هفته مسابقه‌ای برگرفته از یک حزب قرآن کریم طی 120 هفته در اپلیکیشن افق برگزار می‌شود و این مسابقه تا خرداد ماه 1401 ادامه خواهد داشت که در نوع خود می‌تواند بی نظیر باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان یزد با اشاره به فعالیت‌های دیگر این کمیته در سال 98 ادامه داد: انتشار الکترونیکی خبرنامه افق مختص گزارش عملکرد اتحادیه قرآنی استان یزد، راه اندازی پویش‌های مختلف در فضای مجازی از جمله پویش «قطره قطره خون تو، لحظه لحظه زندگی من» برای تشویق به اهدای خون در ایام الله دهه فجر، انتشار اخبار قرآنی استان و کشور در پایگاه خبری قرآنی استان به آدرس http://qurany.org.ir/ با بازدید روزانه بیش از 10 هزار نفر و... از دیگر فعالیت‌های کمیته فضای مجازی اتحادیه قرآنی استان یزد در سال 1398 است.

شایق بیان کرد: برنامه‌هایی برای سال جدید داریم از جمله برگزاری مسابقه قرآنی شفق برگرفته از شناخت فرهنگ قرآنی در اپلیکیشن افق که قرار است با همکاری اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در ماه مبارک رمضان در اردیبهشت 99 پیگیری و دنبال شود.

انتهای پیام
captcha