سازمان‌های اسلامی مالزی: تحریم‌های آمریکا بازی با جان ایرانی‌هاست
کد خبر: 3887042
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

سازمان‌های اسلامی مالزی: تحریم‌های آمریکا بازی با جان ایرانی‌هاست

شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مردم‌نهاد مالزی (ماپیم) با صدور بیانیه‌ای تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شرایط شیوع کرونا را محکوم و تأکید کرد: این تحریم‌ها بازی با جان شهروندان ایرانی است.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مالزی، متن این بیانیه بدین شرح است: ما تحریم‌های مداوم ایالات متحده آمریکا در مورد ایران را در میانه شیوع بحران کرونا ویروس که تاکنون بیش از 1500 کشته و بیش از 17 هزار مبتلا  بر جای گذاشته است محکوم می‌کنیم.

ایالات متحده به روشنی سیاست ضد بشری خود را نشان داده است که چیزی جز تروریسم دولتی نیست. ایران برای جلوگیری از شیوع ویروس کشنده کرونا باید با تحریم‌های آمریکا مبارزه کند. این تحریم‌ها برای ایران، که با ویروس کووید 19 به شدت آسیب دیده، سد محکمی را ایجاد کرده است.

ایالات ‌متحده با اعمال تحریم‌های غیرقانونی یک‌جانبه علیه ایران، برای فشار حداکثری بر این کشور، در حال بازی با با جان شهروندان ایرانی است.

آمریکا با وضع این تحریم‌های ظالمانه خطرناک‌تر از ویروس کروناست، زیرا عامدانه مانع از مقاومت در برابر این ویروس می‌شود. هنگامی که میلیون‌ها شهروند ایرانی از امکان خرید تجهیزات پزشکی لازم محروم شده‌اند، جهان نمی‌تواند ساکت باشد و این سیاست ضد انسانی ایالات‌متحده باید به شدیدترین شکل محکوم شود.

ایالات متحده با اقدامات محدودکننده علیه ایران برای نبرد با ویروس کرونا، حقوق بشر را آشکارا نقض کرده است. ترامپ با به خطر انداختن سلامت شهروندان و غیرنظامیان ایرانی و به دلیل کسب امتیاز و پیروزی در جنگ‌های ژئوپلیتیکی و منطقه‌ای پا را از حد فراتر گذاشته است.

در واقع، اعلام تحریم‌های بیشتر دونالد ترامپ علیه ایران ما را به این نتیجه می‌رساند که مقصر و مجرم اصلی تروریسم دولتی، ایالات متحده آمریکاست و بر این اساس باید مجازات شود. ایران تمام تلاش خود را برای مبارزه با ویروس کشنده کرونا به کار بسته است. اما این تحریم‌ها به توان ایران برای واردات تجهیزات پزشکی، آزمایش، تشخیص و معالجه قربانیان و بیماران صدمه جدی زده است.

از وضعیتی که ایرانیان در مواجهه با شیوع ویروس کرونا داشته و باید آن را تحمل کنند بسیار نگران هستیم. نبود تجهیزات مورد نیاز مانع از نبرد با ویروس شده است. گزارش‌ها فوت پزشکان، پرستاران و کارکنان بهداشت و درمان ایران به دلیل ناکافی بودن تجهیزات پزشکی را نشان می‌دهد و از این بابت بسیار ناراحت و غمناکیم.

این تحریم‌ها خصوصا در این اوضاع وخیم و غافلگیرکننده تأثیر مستقیمی بر ایرانیان دارد، به ویژه بر روی کادر پزشکی و جبهه سلامت که در خط مقدم مبارزه و مقابله با ویروس هستند و در راه معالجه بیماران مبتلا فشار حداکثری را تحمل می‌کنند.

از سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم كه برای متوقف‌ كردن این تحریم‌ها مداخله كنند و اجازه دهند كه همه كمک‌ها برای مقابله با شیوع ویروس به ایران ارسال شود. جهان باید برای غلبه بر این فاجعه در حوزه سلامت متحد شود و باید با کشورهایی که با تحریم و مسدود کردن کمکهای پزشکی، به دنبال جنگ بیولوژیک با شهروندان ایرانی هستند برخورد کند.

محمد عزمی عبدالحمید

(شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی)

انتهای پیام
captcha