درخواست قرنطینه کابل و هرات
کد خبر: 3887096
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶

درخواست قرنطینه کابل و هرات

در حالی که تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به 42 نفر افزایش یافته، وزیر بهداشت این کشور قرنطینه کابل و هرات را خواستار شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «صدای افغان»، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته، تست ویروس کرونای دو نفر در استان‌های سمنگان و لوگر مثبت اعلام شده است.

بر این اساس با مثبت بودن تست کرونای دو نفر یاد شده، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 42 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت از شهروندان این کشور خواست تا از هر نوع تجمع رسمی و غیررسمی به ویژه زیر یک سقف خودداری کنند. همچنین افراد باید از حضور در نقاط مختلف شهر و پارک‌ها بپرهیزند. در این راستا، همه مسافرخانه‌ها و رستوران‌ها تعطیل هستند.

فیروزالدین فیروز، وزیر بهداشت افغانستان گفت: افراد دارای سن بالاتر از 65 سال و همچنین کسانی که دچار بیماری‌های مزمن هستند، در خانه‌هایشان بمانند. به گفته وی، شهروندان به دستورالعمل‌های سلامتی وزارت سلامت توجه نمی‌کنند و در روزهای تعطیل شاهد تجمعات مردم هستیم.

پیش از این دولت افغانستان به ‌خاطر جلوگیری از شیوع کرونا، تمام مؤسسات آموزشی و تحصیلی را تا آخر ماه فروردین تعطیل و برگزاری جشن نوروز، مراسم‌های سنتی به ویژه شیرینی‌خوری، عروسی، برنامه‌ها و مسابقات ورزشی نیز لغو کرده بود.

همزمان با افزایش موارد مثبت ویروس کرونا در افغانستان به 42 نفر، وزیر بهداشت خواستار قرنطینه ‌شدن کابل و هرات شد. وی گفت: باید رفت‌وآمدها در این شهر به اجبار محدود شود.

فیروز تأکید کرد: پیشنهادی برای قرنطینه ‌شدن شهر هرات و محدودیت گشت‌وگذار روزانه در این شهر ارائه شده که برای تأیید به ریاست‌جمهوری فرستاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha