11 کشته در حمله به معبد سیک‌ها در کابل/ عفو بین‌الملل محکوم کرد
کد خبر: 3887386
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

11 کشته در حمله به معبد سیک‌ها در کابل/ عفو بین‌الملل محکوم کرد

سخنگوی وزارت کشور افغانستان از حمله مهاجمان به معبد سیک‌ها در مرکز کابل و کشته‌ شدن 11 نفر خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از طلوع نیوز، طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، گفت: منابع محلی تعداد مهاجمان را 4 نفر ذکر کرده‌اند و پلیس افغانستان بلافاصله در محل حاضر شد.

مهاجمان حدود ساعت هفت و نیم امروز، ششم فروردین، به وقت محلی به این عبادتگاه حمله کردند و در ادامه با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

درگیری در این محل شش ساعت ادامه داشت و بنا به اعلام منابع امنیتی یازده تن جان باخته‌اند و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند.

«نرندرسینگ»، نماینده هندوهای افغانستان، هم گفت: ۱۵۰ نفر هنگام حمله به این عبادتگاه در آن حضور داشتند و بیم آن می‌رود که آمار کشته‌شدگان افزایش یابد.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است و  ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در توییتی اعلام کرد که این گروه در انجام این حمله دخالتی نداشته است، در حالی که روزنامه صبح کابل به نقل از یک منبع امنیتی شبکه حقانی، بخش تندرو طالبان، را عامل این حمله دانسته است.

همچنین، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: عفو بین‌الملل امروز چهارشنبه طی پیامی در حساب توییتر خود حمله انتحاری مهاجمان به عبادتگاه سیک‌ها به نام «درمسال» در منطقه شوربازار، یکی از قدیمی‌ترین محلات شهر کابل، را محکوم کرده است. این نهاد حمله مذکور را «شوک‌آور» و «ناامیدکننده» دانسته و خواهان دستگیری و محاکمه عاملان این حمله شده است.

عفو بین‌الملل نیز تأکید کرد: مقامات امنیتی و دولتی افغانستان موظف‌اند از اقلیت‌ها و عبادتگاه‌های آن‌ها در این کشور محافظت کنند.

انتهای پیام
captcha