عملکرد مؤسسه کریمه آل رسول (س) در سالی که گذشت
کد خبر: 3887605
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۲

عملکرد مؤسسه کریمه آل رسول (س) در سالی که گذشت

گزارش اجمالی از فعالیت دفتر مرکزی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول(س) و شعب آن در سال 98 ارائه می‌شود.

عملکرد مؤسسه کریمه آل رسول (س) در سالی که گذشت

به گزارش ایکنا، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول(س)، فعالیتش را از سال 1389 با ۲٠ واحد آموزشی در استان‌های قم، گلستان و سمنان (شهرستان‌های علی‌آباد، فاضل‌آباد، مزرعه کتول، گرگان، دارکلاته، قرق، تقی‌آباد، برفتان، سنگدوین، کلاله، گنبد، یمغان، شاهرود و قم) آغاز کرده است.

این مؤسسه در سالی که گذشت دوره‌ها و برنامه‌های گوناگونی را برای قرآن‌آموزان در گروه‌های مختلف سنی داشته است. از جمله این فعالیت‌ها برگزاری برنامه‌های هفتگی چون محافل قرآنی با حضور اساتید، قاریان و حافظان کشوری، استانی و شهرستانی، برپایی جلسه حفظ، قرائت و مفاهیم با تدریس احمد دباغ، قاری و حافظ روشندل کشورمان و محفل هفتگی انس با قرآن و عترت با محوریت آموزش تجوید و صوت و لحن همراه با مفاهیم با تدریس علی‌اصغر شعاعی، قاری بین‌المللی کشورمان بود.

بنابر گفته حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه «برگزاری دوره‌های آموزش عمومی قرآن و معارف برای رده سنی جوانان و بزرگسالان، دوره احکام ویژه بانوان، دوره‌های قرائت شامل روخوانی و روان‌خوانی، کارگاه روان‌خوانی، تجوید سطح ۱ و ۲، کارگاه تجوید سطح ۱ و ۲، صوت و لحن ترتیل، تشکیل کلاس‌های حفظ به صورت برنامه‌محور و طرح آزاد، کلاس‌های حفظ موضوعی قرآن، طب و سبک زندگی اسلامی، معارف نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن و ترجمه و مفاهیم قرآن از دیگر برنامه‌های سال 98 بوده است».

این مؤسسه نیز دوره‌هایی را ویژه خردسالان (از چهار سال به بالا) با سرفصل‌هایی چون شعر و داستان، بازی‌های فکری، آموزش قرآن و حدیث، مسابقه و جایزه، کاردستی و ویژه نوجوانان نیز دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ ترتیبی، حفظ موضوعی و آموزش قرائت تقلیدی قرآن را برگزار کرده است.

عملکرد مؤسسه کریمه آل رسول (س) در سالی که گذشت

در کنار این دوره‌ها نیز فعالیت‌هایی چون برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی و دوره‌های تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی، کلاس آئین دانشوری و علوم قرآنی، فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی چون برگزاری مسابقات فصلی ویژه فراگیران مؤسسه، همایش استانی حافظان در استان گلستان و سمنان، کارگاه انگیزشی - آموزشی حفظ قرآن، بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از واحدهای مؤسسه و برگزاری جلسات با خیرین قرآنی برای جذب کمک‌های مردمی انجام شد.

همچنین در کنار فعالیت‌های قرآنی، مؤسسه کریمه، فعالیت‌های تربیتی و پرورشی و برگزاری مراسم در مناسبت‌های مذهبی و ملی و دیدار با خانواده شهدا و برپایی نشست‌های بصیرت‌افزایی را در سال 98 انجام داده است. البته این مؤسسه آموزش‌های مجازی و غیر حضوری را همزمان با اوج شیوع کرونا در کشور و هشدارهای ستاد ملی مبارزه با کرونا بر عدم حضور در تجمعات و تعطیلی مراکز آموزشی، در دستور کار قرار داد و برای قرآن‌آموزان دوره‌های مجازی و تلفنی برگزار کرد.

یادآور می‌شود، واحد مرکزی موسسه کریمه آل‌رسول(س) در شهر مقدس قم، سی متری هنرستان، کوچه ۲۸، فرعی دوم، پلاک ۸۶ قرار داد. همچنین این مؤسسه در پیام‌رسان سروش دارای کانال به نشانی Sapp.ir/karimehalrasool و در پیام‌رسان ایتا به نشانی eitaa.com/karimehalrasool است.

انتهای پیام
captcha