ضرورت رفع قوانین دست و پا گیر تولید در مجلس
کد خبر: 3887991
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد؛

ضرورت رفع قوانین دست و پا گیر تولید در مجلس

منتخب مردم تبریز، اهر و اسکو در مجلس یازدهم، با اشاره به ضرورت جهش تولید در شرایط فعلی، متذکر شد: در راستای عبور از تهدیدات موجود کشور و تبدیل این تهدیدات به فرصت، اگر قوانین دست و پا گیری وجود داشته باشد باید در مجلس مطرح شده و نسبت به رفع آن قوانین اقدام کنیم.

تولید به صورت جهشی تقویت شودروح‌الله متفکر آزاد، منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه شیوع کرونا ویروس تأثیرات بسیاری در اقتصاد ایران و جهان گذاشته است، گفت: پس از شیوع این ویروس در جهان، قیمت نفت سیر نزولی داشته و تا کمتر از ۲۰ دلار نیز سقوط کرد؛ از سویی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، باعث ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور شده است که یکی از مهمترین راه‌های مقابله و ایستادگی در برابر اثرات سوء این بحران‌ها، تقویت بخش تولید است.

وی افزود: تقویت بخش تولید باید با سرعت بسیار بالا و به صورت جهشی انجام گیرد زیرا وضعیت کنونی کشور به گونه‌ای نیست که بتوان با سرعت عادی و آرام شرایط را بهتر کرد.

متفکر آزاد، ادامه داد: هدف از جهش این است که کل کشور به صورت تمام قد برای تأمین نیازهای صادراتی و داخلی بسیج شده و با اراده و عزم جدی حلقه صادرات را تکمیل کنند که این امر نشان از نام‌گذاری حکیمانه سال ۹۹ توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان «جهش تولید» است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، با تأکید بر رفع هر چه سریع‌تر موانع تولید در کشور، گفت: قوانینی برای این امر وجود دارد اما تاکنون مغفول مانده و نیازمند نظارت است تا به سرعت اجرا شوند.

وی افزود: قوانینی چون «بهبود مستمر فضای کسب و کار» و «اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی» دو قانون مهم در حوزه تولید بوده که می‌توان با تقویت دو نهاد «هیئت مقررات‌زدایی» و «شورای رقابت» و فارغ از نقش تشریفاتی این نهادها، در راستای تقویت بخش تولید و تحقق شعار سال اقدامات اساسی را انجام داد.

متفکر آزاد، با اشاره به ضرورت جهش تولید در شرایط فعلی، متذکر شد: در راستای عبور از تهدیدات موجود کشور و تبدیل این تهدیدات به فرصت، اگر قوانین دست و پا گیری وجود داشته باشد باید در مجلس مطرح شده و نسبت به رفع آن قوانین اقدام کنیم.

منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم، افزود: رتبه علمی ایران در دنیا، مواد اولیه و ایده‌های موجود در کشور به همراه نیروی انسانی متخصص و کارامد و بازار مصرف داخلی و پیرامونی ۷۰۰ میلیون نفری همگی امکان جهش تولید را در صورت مدیریت صحیح، برای کشور فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه شاید تاکنون حرکت‌های آهسته‌ای در حوزه تولید و بهینه کردن شرایط کسب و کار در کشور اتفاق افتاده است، گفت: با توجه به ملزومات زمان، گرفتاری‌های اقتصادی کشور و با توجه به این‌که چاره‌ای جز خلاصی از وابستگی به نفت در میان مدت و حتی کوتاه مدت نداریم، باید به سمت تولید جهش‌وار حرکت کنیم.

متفکر آزاد در خصوص مشکلات تحقق جهش تولید، اظهار کرد: عدم وجود اراده و عزم جدی، سوء مدیریت، قوانین دست و پا گیر، عدم نظارت و منفعت‌طلبی افراد مسائلی است که باید رفع شود. با توجه به امکانات و ملزومات، جهش تولید مسئله‌ای دست یافتنی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha