شهروندان بی‌تفاوت به کرونا اعمال قانون ‌شوند
کد خبر: 3888003
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
استاندار سیستان و بلوچستان:

شهروندان بی‌تفاوت به کرونا اعمال قانون ‌شوند

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امکانات درمانی استان نمی‌تواند پاسخگوی افزایش بیماران کرونایی باشد، گفت: از آنجایی که عدم توجه عده‌ای به توصیه‌های بهداشتی در واقع به معنای بازی با جان مردم بوده و سلامت انسان‌های زیادی را به خطر می‌اندازد، باید با شهروندان بی‌تفاوت به بیماری کرونا برخورد قانونی ‌صورت گیرد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار، امروز، 10 فروردین‌ماه، در نشست با فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: آمار مبتلایان به کرونا در سیستان‌ و بلوچستان به نسبت جمعیت آن، بسیار کم بود، اما متأسفانه به دلیل عدم توجه شهروندان به توصیه‌های متولیان سلامت، این ویروس روز به روز گسترش پیدا کرد و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، وضعیت استان بحرانی خواهد شد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: علی‌رغم توصیه‌های اکید مسئولان، باز هم شاهد بودیم که افراد زیادی از استان به سایر نقاط پرخطر کشور مسافرت کردند؛ همچنین مسافران زیادی از سایر استان‌ها وارد شهرستان‌های مختلف استان شدند که این مسئله، شرایط را وخیم‌تر کرد.

وی افزود: از آنجایی که حفظ جان مردم برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و عدم توجه عده‌ای به توصیه‌های بهداشتی در واقع به معنای بازی با جان مردم بوده و سلامت انسان‌های زیادی را به خطر می‌اندازد، باید با شهروندان بی‌تفاوت به بیماری کرونا برخورد قانونی ‌صورت گیرد.

موهبتی بیان کرد: برآیند اقدامات فرمانداران باید به گونه‌ای باشد که کسانی که موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند، احساس آرامش کنند و برعکس کسانی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اعمال قانون شوند.

وی گفت: امکانات موجود در بیمارستان‌های سطح استان، پاسخگوی این حجم از بیماران تنفسی نیست؛ اگر آمار مبتلایان به کرونا با همین روند افزایش پیدا کند، دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در استان از همه فرمانداران خواست تا از برگزاری هر گونه تجمع از قبیل مجالس عروسی و عزا، نمازهای جمعه، مراسم مذهبی و هر اجتماع رسمی و غیررسمی جلوگیری کرده و با متخلفان برخورد جدی شود.

وی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان، استان مهمان‌نوازی است، اما نه در شرایط کنونی که خطر کرونا در کمین همه است؛ تا اطلاع ثانوی هیچ خودرویی که متعلق به استان نیست، حق ندارد وارد شود و مالکان خودروهای متخلف که به مفاد این طرح توجه نمی‌کنند با اعمال جریمه سنگین و توقیف خودرو مواجه خواهند شد.

موهبتی افزود: در این شرایط، مردم نیاز دارند که به اطلاعات درست دسترسی داشته باشند، بنابراین ضمن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب، باید با کسانی که اقدام به شایعه‌پراکنی می‌کنند، برخورد شود. برخی از این شایعات، مانند استفاده از الکل برای مصون ماندن از کرونا، جان مردم را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام
captcha